Nov 26 2003

روشن‌فکرنماها!

نوشته:     :::       Comments Off on روشن‌فکرنماها!


از یک طرف عده‌ای از دوستان با دشنام و با تحلیل‌های آنچنانی به عامه مسلمان حمله می‌کنند که چرا دچار خرافه پرستی هستند! و از طرف دیگر نشریه‌ی اینترنتی خبرنامه امیرکبیر با انتشار اراجیفی از این نوع که در زیر می‌خوانید به ترویج اینگونه خرافه پرستی و اراجیف دامن می‌زند. اینان که ناسلامتی پیشروان جامعه تحصیل کرده ایران هستند! بجای اینکه با تحلیل‌های درست در از بین بردن اینگونه تفکر در جامعه کوشا باشند خود به ترویج این مباحث می‌پردازند.
خبرنامه امیر کبیر در خبری با تیتر “اختلاف ميان علما:مردم چه كنند؟” می نویسد:
آيات عظام سيستاني، مكارم شيرازي، وحيد خراساني، صانعي، شبيري زنجاني و منتظري وخامنه‌اي رويت هلال ماه شوال را در جمهوري اسلامي ايران در روز سه شنبه تاييد نكردند.
بر اساس پيگيري‌هاي صورت گرفته از دفاتر آيات عظام يادشده، اين مراجع تقليد كشورمان سه شنبه را آخرين روز ماه مبارك رمضان و چهارشنبه را عيد سعيد فطر مي‌دانند.
در اين حال به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران دفاتر آيات عظام بهجت ،صافي گلپايگاني،نوري همداني،فاضل لنكراني،موسوي اردبيلي وميرزا جواد تبريزي رويت هلال ماه را تاييد و سه شنبه را روز اول ماه شوال دانستند.
به گزارش خبرنگار اميركبير از قم آيت الله فاضل لنكراني روز سه شنبه نماز عيد فطر را اقامه كرده است.
پيش از اين شوراي مركز تقويم دانشگاه تهران اعلام كرده بوده كه رويت هلال ماه شوال در شامگاه دوشنبه در جمهوري اسلامي ايران ممكن نيست و عيد سعيد فطر چهارشنبه است

ایشان بجای مطرح کردن بحث‌های علمی، به سوالاتی از این دست “اختلاف ميان علما:مردم چه كنند؟” می‌پردازند وخود باعث و بانی ترویج اینگونه تفکر در جامعه می شوند و در نتیجه نباید توقع داشته باشند که عامه جامعه به مسائل مهم‌تری نظر بیندازند. معمولآ درجامعه گروه‌های پیشرو هستند که مشکلات جامعه را مطرح می‌کنند و تئوری‌هایی را برای حل این مشکلات به جامعه ارائه می‌دهند. درعوض در جامعه خرافه پرست ما گروهای پیشرو جامعه بجای اینکه کل این مساله را زیر سوال ببرند در عوض خود به ترویج این موضوع می‌پردازند که انگاری روئیت ماه از چنان اهمیتی برخوردار است که تمام مشکلات دیگر جامعه را باید به کناری گذاشت و به این معضل مهم پرداخت! پس با چنین تفکری چه توقعی می‌توان از اقشار بی‌سواد و عقب مانده جامعه داشت!؟ در چنین جامعه‌ای آیا می‌توان از بسیجی که شاید کمتر از 6 کلاس سواد دارد و حتی یک کتاب هم در عمرش نخوانده توقع بیشتری داشت!؟

نوشته: در ساعت: 1:30 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on روشن‌فکرنماها!  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی