Dec 16 2003

بشتابید وقت تنگ است

نوشته:     :::       Comments Off on بشتابید وقت تنگ است

ميزان مشاركت‌ شهروندان‌ تهراني در انتخابات
براساس‌ گزارش‌ روابط‌ عمومي‌ جهاددانشگاهي‌ كه‌ به‌ طور اختصاصي‌ دراختيارخبرگزاري‌ دانشجويان‌ ايران‌ قرارگرفته‌ است‌، نتايج‌ حاصل‌ نشان‌ مي‌دهد كه‌ درمجموع‌ ‌51.2 درصد شهروندان‌ اعلام‌ نموده‌اند درانتخابات‌ آتي‌ شركت‌ مي‌كنند، ‌19 درصد از پاسخ‌ دهندگان‌ اعلام‌ داشته‌اند كه‌ هنوزبراي‌ شركت‌ درانتخابات‌ تصميمي‌ نگرفته‌اند و ‌1.5 درصد شركت‌ خود را در انتخابات‌ منوط‌ به‌ تحقق‌ شرايط‌ مورد نظر نموده‌اند .
براساس‌ نتايج‌ به‌ دست‌ آمده‌ 28.3 درصد پاسخ‌ دهندگان‌ عنوان‌ كرده‌اند كه‌ درانتخابات‌ شركت‌ نمي‌كنند. ایسنا
حال با درنظر گرفتن آمار بالا می‌توان گفت که تعداد کسانی که انتخابات را تحریم خواهند کرد بیشتر از 28 درصد است، چرا؟
دلیلش خیلی روشن است با ترسی که هنوز درجامعه وجود دارد کسانی که خواستار تحریم انتخابات هستند از ترس اینکه رژیم گریبانشان را بگیرد علنی چنین اظهار نظری نخواهند کرد و روز انتخابات یقینآ خیلی راحت تر درخانه خواهند ماند.
باید گفت برای کسانی که خواهان تحریم انتخابات هستند حتی اگر 50% از واجدین شرایط هم شرکت نکنند باز کارساز نخواهد بود. برای به تزلزل کشاندن رژیم حداقل به چیزی بیشتر از 60% نیاز است تا دیگر اما و اگر در آن نباشد، و بتوان با نشان دادن آمار شرکت کنندگان، رژیم را در جهان از مشروعیت انداخت.
درنتیجه باید به دوستانی که خواهان تحریم انتخابات هستند گفت که: دوستان پاشنه های کفش را باید کشید و با سرعت نیرو جمع کرد وگرنه مجددا 4 سال دیگر گرفتار جمهوری اسلامی خواهیم بود.
اگر کسی هنوز تصمیم نگرفته و درشک و تردید است، باید بداند که اگر درصد شرکت کنندگان در انتخابات بیشتر از 40% کل واجدین شرایط شود مطمئن باشید که وضع بر همین روال و حتی بدتر از قبل ادامه خواهد یافت. بهمین دلیل هم من از ماه ها پیش اعلام کردم که برای تحریم باید فعالیت را هرچه زودتر شروع کرد. در این شکی نیست که جناههای رژیم چه چپ، چه راست و چه میانه منفعتشان در این است که مردم در انتخابات شرکت کنند. حتی مخالفین شرکت در انتخابات موفق شوند آن 19 درصدی هم که هنوز تصمیم نگرفته‌اند را به جمع خود دربیاورند باز آمار تحریمی‌ها کمتر از 50 درصد خواهد بود و با چنین وضعی نخواهیم توانست مجامع جهانی را قانع به همکاری با مخالفین رژیم کنیم.
با ادامه روند کنونی باز اگر اصلاح طلبان به اکثریت برسند همان روش گذشته، پیش گرفته خواهد شد. یعنی لوایح آبکی به مجلس می‌روند و باز شورای نگهبان لوایح آبکی را رد خواهد کرد باز لوایح به تشخیص مصلحت نظام خواهد رفت و باز اصلاح طلبها خواهند گفت از دست ما کاری بر نمی‌آید. اگر هم که برعکس دست راستی های رژیم به اکثریت برسند همان خواهد بود که در دوره رفسنجانی بود. این دور باطل را فقط با تحریم تمام عیار می‌توان شکست. بیدار شویم انتخابات نزدیک است.

نوشته: در ساعت: 1:09 am در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on بشتابید وقت تنگ است  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی