Jan 18 2005

نمی‌دونم که این فقط احساس

نوشته:     :::       Comments Off on نمی‌دونم که این فقط احساس

نمی‌دونم که این فقط احساس من هست یا همین احساس رو دیگران هم دارند، روند اتفاقات در ایران بسیار شتاب بهم زده. عقب نشینی‌های رژیم دارد دوباره روز به روز افزایش پیدا می‌کنه از همه اینها که بگذریم این مقاله سیمور هرش (Seymour Hersh) هم که شده قوز بالا قوز برای رژیم.

دیروز لینک این خبر رو والد بمانعلی برام فرستاد، براش نوشتم که خبر رو خوندم ولی چه کار می‌شه کرد، تازه خبر رو هم یک شایعه می‌دونستم. امروز که خبر کمی جا افتاده دارم می‌بینم مثل اینکه این خبر رو باید جدی گرفت وقتی که به مرور زمان یکی یکی تلویزیونهای دنیا و رسانه‌های خبری نوشتاری خبر رو با آب و تاب منتشر می‌کنند یعنی هشیار باشید خبر فقط یک شایعه نیست.

مساله این هست که حتی اگر حمله‌ای هم انجام نشود همین که چنین خبرهایی منتشر می‌شود خود به خود فشار شدیدی است بر ایران. ایران نه به این معنی که فقط این فشار روی رژیم باشه، خیر، این فشار بر تک تک ملت به مرور زمان لمس خواهد شد.

اولین اثر این فشار را گروه‌های سیاسی که در درون هستند و هنوز به این امید بسته‌اند که اصلاحات انجام بدهند مثل ملی مذهبی ها اینها با این خبر مجبور خواهند شد فاصله‌ای از رژیم بگیرند تا چنانچه خبر بالا صحت داشته باشد خودشان از این مساله آسیب نبینند.

آثار اینگونه خبرها را کمی بعدتر در بازار بورس و تجارت هم حس خواهیم کرد. یقین داشته باشید که سرمایه دار اگر تصمیم به شروع پروژه‌ای در ایران گرفته باشد بخاطر این خبر کمی عقب نشینی خواهد کرد و منتظر موقعیت بهتری خواهد نشست. توریست‌ها را البته اگر توریستی باشد، خواهد ترساند. از این دست فشارها آنقدر زیادند که اگر بخواهیم همه را ردیف کنیم چند صفحه باید در باره شان بنویسیم.

البته اگر جنگی اتفاق بیفتد که دیگر باید فاتحه ایران را درست مثل عراق تا سال‌ها خواند. آثار جنگ را و همچنین مخارج آنرا تا نسل‌ها بعد همگی ما باید با گوشت و پوست و جان خود بپردازیم.

حال اگر با این مساله بصورت دیگری هم نگاه کنیم نیروهای مخالف رژیم اگر این تهدید را تبدیل به اهرمی‌کنند، می‌توانند بوسیله آن رژیم را به عقب نشینی مجبور کنند حداقل عقب نیشنی از مواضعی که در این سه چهار سال گذشته بخاطر ضعف اصلاح طلبها بر گرده ملت تحمیل شده است. مخصوصا اگر بتوان همزمان به دولت مردان امریکا فهماند که در صورت وقوع جنگ مواضع رژیم مستحکم تر خواهد شد شاید بتوان این تهدید را به روندی مثبت تبدیل کرد.

نوشته: در ساعت: 9:47 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on نمی‌دونم که این فقط احساس  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی