Mar 04 2005

قسمتی از دفاعيات دکتر مصدق

نوشته:     :::       Comments Off on قسمتی از دفاعيات دکتر مصدق

قسمتی از دفاعيات دکتر مصدق در جلسه دادگاه فرمایشی کودتاچیان آمریکایی:

بمن گناهان زيادی نسبت داده اند . ولی من خود می‌دانم که يک گناه بيشتر ندارم و آن اين است که تسليم تمايلات خارجيان نشده و دست آنان را از منابع ثروت ملی کوتاه کرده‌ام ، و در تمام مدت زمامداری خود از لحاظ سياست داخلی و خارجی فقط يک هدف داشته‌ام و آن اين بود که ملت ايران بر مقدرات خود مسلط شود و هيچ عاملی جز اراده ملت در تعيين سرنوشت مملکت دخالت نکند. پس از پنجاه سال مطالعه و تجربه به اين نتيجه رسيدم که جز تأمين آزادی و استقلال کامل ممکن نيست که ملت ايران بر مشکلات و موانع بيشماری که در راه سعادت و عظمت خود دارد غلبه کند ، و برای نيل به اين منظور تا آنجا که توانستم کوشيدم .
راست است که می‌خواستند سرنوشت من و خانواده‌ام را درس عبرت ديگران کنند . ولی من مطمئنم که نهضت ملی ايران خاموش نشدنی است و هرگز فراموش نمی‌شود. تنها آرزويم اين است که تمام طبقات و آحاد ملت پيرو هر مسلک و مذهب و دين ، بخصوص افراد طبقه جوان که چشم و چراغ مملکت و مايه اميد کشورند ، عظمت و اهميت نهضت خود را بخوبی درک کنند و بهيچ صورت از تعقيب راه پرافتخاری که رفته‌اند دست نکشند.

زمانی که پدر ایران را از صحنه خارج کردند می‌دانستند که ملتی که یتیم شد دیگر کمر راست نخواهد کرد. خیانت کارانی که چنین بلایی را بر سرملت ایران آوردند اکنون نیز هنوزبه همان روش گذشته دستان کثیف خود را از سر ملت بر نداشته‌اند . یاورانشان نیز امروز در پی تجاوز دیگری هستند تا ادامه سلطه خود را میسر سازند.
14 اسفند ماه سالروز درگذشت پدر ایران زمین را به همه هموطنان تسلیت می‌گویم

نوشته: در ساعت: 2:52 am در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on قسمتی از دفاعيات دکتر مصدق  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی