Apr 19 2005

درگیری های اهواز و دیگر

نوشته:     :::       Comments Off on درگیری های اهواز و دیگر

درگیری های اهواز و دیگر درگیری های مردم با حکومت را حکومتیان هر بار به تحریکات خارجی نسبت می دهند این آقایان یا بسیار از مرحله پرتند یا می دانند و خود را به کوچه علی چپ می زنند و به این امیدند که مشکلاتی که باعث این درگیری ها می شود خود به خود برطرف شوند.
چند هفته ای که ایران بودم شاهد هیجان و بی تابی بسیاری در ایران بودم در هوای آن دیار می شد تشنج را حس کرد.
جو ایران امسال از سالهای گذشته بسیار متفاوت بود. تفاوت ها مخصوصا از این نظر قابل مشاهده بود که دیگر در بین جوانان متولد بعد از انقلاب اثری از ترس از رژیم به چشم نمی خورد. این جسارت را مخصوصا روزی که مسابقه فوتبال ایران با ژاپن بود به خوبی در سطح شهر شیراز مشاهده کردم. شب بعد از مسابقه بلافاصله بعد از پایان جمعیت زیادی به خیابانها ریخته بودند. ساعتها پیش از مسابقه در مسیری که معمولا شورشها جریان دارد نیروهای ضد شورش مستقر بودند در این مسیر که معمولا طول خیابان چمران را شامل می شود نیروهای ضد شورش را می توانستید از صبح در این خیابان مشاهده کنید در دوطرف ورودی این خیابان دو ماشین آتش نشانی مجهز به آب پاش ضد شورش مستقر کرده بودند در کوچه های فرعی خیابان چمران هم تعداد زیادی خودرو همراه با مامورین ضد شورش مجهز به کلاه خود و باطوم های برقی و سپرهای پلاستیکی مستقر بودند.
بلافاصله بعد از پایان مسابقه همراه دوستان به خیابان چمران رفتیم در طول خیابان مدام جوانان با ماشین و موتور سیکلت در تردد بودند و با پرتاب ترقه و بمب های دست ساز در مقابل مامورین ایجاد استهکاک می کردند در مدت سه ساعتی که من در خیابان حضور داشتم این حرکتها مدام تکرار می شد و مامورین فقط با هشدار از حاد شدن درگیری ها خوداری می کردند جوانهایی که سوار بر تاکسی بارها یا ماشینهای روباز بودند در طول مسیر با افراشتن پرچم و در یک خط حرکت کردن با سرعت بسیار کند باعث راه بندان می شدند در چند مورد مامورین موتور سوار حزب الله برای مقابله با آنها آنها را تعقیب و به آنها هشدار می دادند ولی جوانان بدون ترس به حرکتهای تحریکی خود ادامه می دادند. احتیاط مامورین لباس شخصی حزب الله در مقابله با جوانان بخوبی قابل مشاهده بود چنین به نظر می رسید که مامورین کمال احتیاط را برای جلوگیری از استهکاک انجام می دادند و جوانان بیشتر و بیشتر در تحریک آنها تلاش می کردند گرچه در این روز درگیری قابل بحثی رخ نداد ولی به گفته دوستان و فامیل که در درگیری های چهارشنبه سوری شرکت داشته اند در آن روز پلیس ضد شورش مجبور به استفاده از گاز اشک آور شده بودند و درگیری های وسیعی بین نیروهای حزب الله و مردم بوجود آمده بود.
نگاهی به این درگیری های پراکنده و جوی که در ایران به چشم می خورد همه نشانه آن است که قیامی در راه است و فقط نیاز به یک کاتالیزور و یک رهبری دارد.
فکرش را بکنید در شهری مثل تهران یک درگیری کوچک با چه سرعتی می تواند به یک انفجار بزرگ تبدیل شود.
مردمی که نه زندگی برای زیستن دارند و نه دیگر چیزی برای از دست دادن راحت تر دست به یک قیام خواهند زد.
چند دقیقه ای فیلم از اتفاقات روز مسابقه ایران ژاپن گرفته ام دادم یکی از دوستان اونو تبدیل کنه به مدیا پلیر هنوز آمده نشده وقتی آماده شد اگر خوب از آب در آمد آنرا روی نت قرار خواهم داد.

نوشته: در ساعت: 11:22 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on درگیری های اهواز و دیگر  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی