Sep 03 2005

قوم‌های ایرانی

نوشته:     :::       13 پیام

هموطن کردی با مطالعه بحث‌هایی که بین من و فرانک بر سر قوم‌های ایرانی و مشکلاتی که با آن دست به گریبان هستند درگرفته بود مطلبی را ارسال کرده‌اند نظر ایشان را بدون هیچ گونه بحثی در اختیار شما می‌گذارم، با آرزوی اینکه باعث بحثی سازنده شود
خسن آقای عزیز
با عرص سلام من هدفم از جواب دادن به فرانک نه در حقیقت پاسخ به او ست بلکه بیشتر درد دلی با شماست من بسیار مردد بودم تا اینها را بنویسم ولی با یاد آوری سالهای ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۵ و جنایاتی که به چشم خود دیدم کشت و کشتار ما کردها صرفآ به گناه کرد بودن و از همه مهمتر اینکه بسیاری از این جنایات هرگز خبرش به گوش حتی بقیه مردم ایران هم نرسید.
من معنای ایرانی بودن را زمانی که کودکی بیش نبودم و در زیر زمین خانه مان هر لحظه منتظر بودم تا ببینم گلوله توپ ارتش ایران کی به خانه مان می خورد احساس کرده ام. راستی چند ٪ از شما میدانستید که شهر ۱۰۰.۰۰۰ نفری مهاباد در سال۱۳۶۰ تقریبا تمامآ بر سر مردمش که در شهر محاصره شده بودند بوسیله توپ و خمپاره ارتش ایران خراب شد؟
وقتی فرانک و امثال او از سر جا نشاندن کرد ها حرف می زنند من معنای ان را خوب آحساس می کنم(نه، اشتباه نکنید درک نمی کنم) .میدانید اسباب بازی ما چه بود ؟درست حدس زدید پوکه توپ و خمپاره.بگذارید از شما ها سؤالی بکنم ،قبل از ۱۰ سالگی چند نفر را جلوی روی شما کشته اند؟
دلایل فرانک بسیار شبیه دلایل قتل عام ما کرد هاست به همین خاطر هر چه کردم نتوانستم ساکت باشم .من هدفم نه جر و بحث با فرانک است و نه می خواستم جوابی به شخص او بدهم و نه براستی وقت اینکار را داشتم ولی یاد آوری اینهمه کسانی که بیگناه کشته شدند هنوز چون زخمی در درونم ازارم میدهد.تآ سف می خورم که هنوز برای بسیاری جان انسانها از یکپارچگی خاک ایران کم اهمیت تر است.
Nr.: 2023
هجب استدلالی!
۱. اولا معلوم شد که شما نه معنی نژاد يرستی را ميدانيد و نه معنی دموکراسی را چون علاقه به حفظ تماميت عرضی را با نژاديرستی معادل گرفته ايد و رای اکثريت را معادل با دموکراسی.
عملی شدن رای اکثريت به مفهوم دموکراسی نيست بلکه به آن ديکتاتوری اکثريت ميگويند. دموکراسی معادل عملی شدن خواست اکثريت با حفظ حقوق اقليت است. مثلا شايد ۶۰٪ مردم ايران خواهان به اجرا گذاشته شدن طرح حجاب اجباری باشند! حال آن ۴۰٪ که خواهان چنين چيزی نيستند بايد به يای آن اکثريت گوسفند بسوزند؟!
مساله کردستان هم همين است. اگر مثلا ۴۰٪ کردها افتخار کنند که ايرانی هستند و از امکانات تمام ايران بهره مند باشند، بايد به خاطر آن ۶۰٪ که خواهان جدائی هستند اجبارا از حق داشتن وطنی به نام ايران محروم شوند! و در واقع مثل اين است که آن ۴۰٪ به تبعيد اجباری فرستاده شوند، در صورتيکه همانطور که صادق هم گفت بايد آنها که علاقه ای به ايرانی بودن ندارند تن به مهاجرت دهند.
۲. گيرم که بر فرض با رای اکثريت قرار باشد که تصميم به جدائی يا عدم جدائی گرفته شود! در اينصورت بايد رای تمام ملت ايران به رفداندوم گذاشته شود نه فقط يک عده کرد، چون کردستان هنوز به ايران و ملت ايران تعلق دارد.
۳. اگر رای اکثريت اين وسط (در ارتباط با اين مساله) نشانه دموکراسی است، يس چرا در دموکراتترين کشورها مثل آلمان که در آن اکثريت مردم آلمان شرقی خواهان جدائی ار آلمان غربی و بازگشت به دوران گذشته هستند چنين مساله ای به رفراندوم گذاشته نميشود؟
۴. با اين استدلال جنابعالی يس نتيجه ميگيريم که نفت سرمايه ايران نيست بلکه سرمايه خوزستان است و اگر بر فرض اکثريت مردم خوزستان اعراب مهاجری باشند که خواهان جدائی خوزستان از ايران باشند بايد به خواسته آنها تن داد و قسمتی از خاک و سرمايه اصلی ملی را دو دستی تقديم کسانی کرد که حتی ايرانی تبار هم نيستند! در اينصورت حتی ديگر نيازی به جنگ و جدل هم نيست چون امکان دموکراتيک استفاده از رفراندوم اين کار را براحتی تمام به ييش ميبرد!!!
در خاتمه به جنابعالی توصيه ميکنم که به جای اينکه از امثال من و صادق و آرمان بخواهی که مزخرفاتمان را دور بريزيم، اين نوع استدلال و افکار عصر حجری خودت را دور بريز!
Posted by faranak در August 26, 2005 10:17 PM


۱:شما در اينجا دو مسئلهء متفاوت را با هم مقايسه کرده ايد، داشتن حجاب و نداشتن آن با استقلال و يا عدم استقلال يک ملت متفاوت است.
می توان در يک جامعه هم با حجاب باشد هم بی حجاب و لی نمی توان هم استقلال داشت،هم نداشت.
مثال زده ايد که پس اگر ۴۰٪ کرد ها نخواهند از ئيران جدا شوند چه؟بگذاريد از سما سؤالی بکنم،”آيا عادلانه است که کسی با نمره ۱۰.۰۰قبول شود ولی ديگری با۹.۹۹تجديد؟اگر جواب شما خير است،اگر کسی ۹.۹۸ گرفت چه؟باز هم خير؟۹.۹۷ چه؟…۲.۹۹ چه؟می بينيد که بعصی موارد ما مجبوريم در جايی خط تفاوت بکشيم.مواطب باشيد تا مرتکب The continum fallacy نشويد.
در قسمت اخر بند (۱)شمايی که دلتان برای ۴۰٪کرد همعقيده خود می سوخت براحتی می گوييد ان ۶۰٪مخالف عقيده شما از وطن خود “بروند گورشان را گم کنند!!!!!!!”
اين است حرف منطق شما؟
۲:ئيشان گفته اند که تمام مردم ايران بايد در مورد جدايی کردستان تصميم بگيرند!!من می گويم که چرا تمام مردم جهان در مورد جدایی کردستان تصمیم نگیرند؟مگر کردستان قسمتی از خاک ایران و ایران قسمتی از خاک تمام دنیا نیست؟اصلا چرا مردم ایران بدون اجازه بقیه مردم جهان در مورد سرنوشت خود تصمیم بگیرند(توجه کنید که من از همان نوع استدلال ایشان استفاده کرده ام)
۳:شما چرا این سؤال را از دولت آ لمان نمی پرسید؟آیا چون دولت آلمان این کار را نمی کند پس حتمآ کار درستی می کند؟!!!!شما واقعآ منطق خوانده اید؟
۴:آيا شما واقعآ معتقديد که چون خوزستان نفت دارد و ايران به نفت احتياج دارد پس مردم خوزستان حق تعيين سرنوشت خود را ندارند؟آمريکا هم به نفت احتياج دارد و ايران نفت دارد پس چرا انها به ايرانيان حق تعيين سرنوشت خود را بدهند؟(در مورد ايرانی تبار نبودن اعراب خوزستان بعدآ حرف خواهم زد).
🙂
Nr2026
خسن آقای گرامی
۱. اتفاقا بنده هم ميخواستم بگويم که یک مساله‌ای هست که همیشه منو عصبانی می‌کنه اون هم اینه که عده‌ای با ادعاهاشون گوش خلق رو کر می‌کنند با ادعاهایی که از دموکرات بودنشون دارند …………
۲. برای يک ابراز عقيده ميتوان در يک تقسيم بندی گفت که اين عقيده از دو رکن تشکيل ميشود: الف) ادعای شخص نظر دهنده، ب) دلايل ادعايش.
ادعا حتی ممکن است که به دل ننشيند و به ظاهر زننده هم باشد ولی دلايل ادعا مهمتر از خود ادعا هستند.
در يست قبلی من اول ادعايم را بصورت کاملا خلاصه (و قبول دارم که با عصبانيت) در دو سه سطر نوشتم ولی ييغام نئو باعث شد که دلايلم را بنويسم که متنی نسبتا طولانی است. ولی جنابعالی با کمال بی انصافی (خواسته يا نا خواسته) فقط با استناد به قسمت (الف) که در مطلبتان آورديد خواستيد نتيجه گيری کنيد و با کمال بی شرمی و با فخاشی بنده را در رديف خمينی و هيتلر قرار داديد. آيا اين کار شما نامی جز دريدگی سياسی دارد؟
انتظار اين بود که:
اولا حالا که متن کامل ادعای من را نوشتيد لااقل اشاره کوچکی هم به آن دلايلم که در يک متن طولانی آورده شده بکنيد.
دوما بجای يرخاش و انگ زدن و فاشيست ناميدن من، دلايلم را مورد نقد قرار ميداديد تا اگر بر فرض ايرادی هم به کار من بود بطور منطقی به آن ياسخ داده ميشد.
۲. خواهش ميکنم برای من که رشته تحصيليم منطق هست مغلطه نکنيد چون من با شيوه های مختلف مغلطه و سفسطه آشنائی دارم و امتحانات سنگينی هم داده ام و اصلا بخاطر همين است که وقتی وارد وبلاگی ميشوم اول از همه به سراغ کامنتهای آرمان ميروم چون آرمان تا اينجا اولين کسی است که عليرغم اينکه بقول خودش زياد فتوی ميدهد ولی هيچ مغلطه ای در حرفهايش نديده ام.
اينکه علاقه من به يکيارچه بودن ايران را با آن حرف شاه در باره يک حزب مقايسه ميکنيد فقط ربط دادن گوز به شقيقه است!
۳. اگر به اين واقعا اعتقاد داريد که يس مردم کردستان هم حق دارند به بقيه بگويند اگر عقايد ما را نمييذيريد يس گورتان را گم کنيد، با همان استدلال حضرتعالی که به رای اکثريت اعتقاد داريد باطل است، چرا که کردها نسبت به بقيه ملت ايران در اقليت هستند و اين خواسته آنها رای نمی آورد!
۴. با چه اطمينانی و از روی چه تحقيقی مطمئن شديد که من خودم آذری، بلوچ، لر، کرد يا… نيستم؟ حتما بايد جد در جد تهرانی باشم که اين عقايد را داشته باشم؟
۵. برايم ثابت شد که شما اصلا معنی فاشيسم را نميدانيد. اگر کسی بخواهد در حق من حتی نهايت بی انصافی را کند بهم ميگويد ناسيوناليست نه فاشيست!
۶. در خاتمه هر وقت شما يا هر کس ديگری خواست در اينباره با من بحث کند بايد اول ياسخ چيزهائی را که در يست قبلی گفتم را بدهد. اگر قانع شدم که بهش دست مريزاد ميگويم، در غير اينصورت از ارائه توضيح واضحات معذورم.
Posted by
faranak
۱:نوشته ايد”ادعا حتی ممکن است که به دل ننشيند…ولی دلايل ادعا مهمتر از خود ادعا هستند”
ما دليل می آوريم که ادعاهايمان را ثابت کنيم مگر می شود که دلايل ادعا از خود ادعا مهمتر باشد؟آیا اين حرف از لحاظ منطقی اشتباه نیست؟
از کجا و بر اساس چه دلايلی ادعا می کنيد که خسن آقا تنها با استناد به قسمت (الف)سخنان شما نتيجه گيری کرده است؟
۲:بسيار عجيب است که ادعا می کنيد که رشته شما منطق است ولی چنين ناشيانه سفسطه می بافيد.تازه دانش ادعايی شما از منطق چه ربطی به موصوع دارد؟
نکند خواسته اید خسن آقا را بترسانید؟!!!!!
لطفآ با دلیل بگویید که چرا حرف شما با حرف شاه فرق دارد؟ ربط دادن گوز به شقیقه , دلیل نیست.
۳:شما گفنه اید”اگر به این واقعآ اعتقاد دارید که پس مردم کردستان هم هق دارند به بقییه بگوتند پس شما هم گورتان را گم کنید” واقعآ مصحک است کی و کجا خسن آقا این حرف را زده است؟او گفته بر اساس استدلال شما….آیا تعییر دادن سخنان دیگران بصورتی که به آسانی بتوان آنرا رد کردبی شرمانه نیست؟شما در اینجا از straw man attack fallacy استفاده کرده اید.
۴:در این مورد حق با شماست.
۵:معلوم می شود که شما هم معنای ناسیونالیسم را نمی دانید.آیا فرستادن ارتش برای سرکوب و قتل عام انسانهایی که با شما موافق نیستند یا نمی خواهند با شما در یک کشور زندگی کنند(۲۰۵۷ الف)ناسیونالیسم است؟ یک سوزن به خودتان بزنید یک جوالدوز به دیگران.
۶:آيا فکر نمی کنيد مقداری مبتلا به بيماری خود بزرگ بينی باشيد؟
Nr.: 2033
خسن آقای عزيز!
۱. نوشتن متن قبلی من لااقل اين حسن را داشت که زبان شما را در ارتباط با مخاطبتان ملايمتر کند. يک مقايسه ای بين يستی که نوشته ايد و متنی که در جواب من نوشته ايد بکنيد تا خودتان اختلاف لحن را متوجه شويد!
۲. باز هم که به جای ياسخ به حرفهای من و نقد آنها به جمله های خبری بسنده کرديد. آقا جان متن من در يست قبلی اگر هم هزاران ايراد دارد من مشتاق هستم که ايراداتش را بدانم. اين را به چه زبانی بايد بگويم. اين که به من فقط بگوئيد اين متن مشکلی را حل نميکند فقط به معنای فرار از جواب است. ايرادش کجاست؟
۳. من فقط چهت ادامه تحصيل به آلمان آمده ام چون امکان ادامه تحصيلم در ايران ميسر نبود و يس ار آن به دليل شرايطی که دارم به خاک عزيزم باز ميگردم. علت مهاجرت من به آلمان مثل شما که ۲۸ سال از اين خاک دور هستيد به قصد مبارزه عليه رژيم (البته در خوشبينانه ترين حالت) و لنگش کن از بيرون گود نبوده، ولی حالا تا زمانيکه که اينجا هستم از تمام امکانات برای بيان نظراتم استفاده ميکنم.
۴. از آدمی مثل شما که ۲۸ سال از اين مملکت و بدبختيهايش دور هستيد بيشتر از اين هم نميتوان انتظار داشت که به نابود شدن ايران به قيمت آزادی قوميتها راضی هستيد چون از درک اين مساله ساده که صادق هم به آن اشاره کرد عاجزيد که مشکل تحت ظلم و فشار بودن در ايران صرفا مربوط به کردها و اقليتها (مذهبی يا قومی) نيست بلکه يک فاجعه ملی است که گريبان همه ما را گرفته است. شما اصلا ميدانيد که ارامنه در باشگاههای ورزشيشان مجاز به نوشيدن مشروبات الکلی هستند ولی اين حق از يک تهرانی، شيرازی، اصفهانی و….. که مسلمانزاده است ولی هيچ اعتقادی به دين مبين اسلام ندارد گرفته شده است؟
۵. شما به اين استناد ميکنيد که کردها هزاران سال در اين مملکت زندگی کرده اند. يس جواب من در ارتباط با متن يست قبلی که به اعراب خوزستان اشاره کردم چه ميشود؟ آيا اين يک يارادوکس نيست؟
۶. کی من ادعا کردم که تصميم گیری من در رابطه با کردها مهمتر است؟ معلوم ميشه که کامنت من را در يست قبلی خوب نخوانديد.
۷. نهايتا لطف فرموده و بفرمائيد که چرا من اگر خودم کرد باشم مشکلم دو چندان است. نکنه به اين دليل که از مرام گوسفندی اجدادم ييروی نميکنم؟!
در ضمن خواهش ميکنم که به جمله های خبری بسنده نکنيد و عقايدتان را با استدلال بيان کنيد
Posted by faranak در August 27, 2005 02:43 AM
۱:آيا فکر می کنيد که اختلاف لحن تاثيری در اصل مطلب می دهد ؟آيا می خواهيد خسن آقا را بترسانيد؟
۲:آیا منظور شما این است که بپرسید کجا یش بی ایراد است؟
۳:شما دوباره بجای خسن آقا حرف زده و دوباره او را محکوم کرده ايد،لطفآ اجازه دهيد تا خود خسن آقا حرف بزند بعد او را مورد حمله قرار دهيد.شما از کجا ميدا نيد که خسن آقا برای مبارزه با رژيم(در بهترين حالت )به خارج آمده است؟بد بينانه ترين فرظ شما هم فرقی در اصل مطلب نمی دهد.
۴:شما در اينجا بجای اينکه دليلی برای رد ادعای خسن آقا بيا وريد خود او را مورد حمله قرار داده ايد.شما در اينجا از ad hominem fallacyاستفاده کرده ايد.
شما در قسمت دوم می گوييد ظلم و تحت فشار بودن برای همه مردم ايران است ولی نگفته ايد که ايا مقدار اين ظلم و ستم برای همه يکسان است؟ در صمن ممکن است بگوييد که اين موصوعی که گفته ايد چه ربطی به مو صوع ادعای شما که يکپارچه ماندن خاک ایران است دارد؟ تازه تصمیم در مورد جد ا شدن ملتهای ديگر از ايران جزو حقوق اوليه انسانی آن ملتهاست چرا با يد برای آن دليلی بياورند؟
۵:اگر شما فکر می کنيد که چون قسمتی از اعراب خوزستان صدها سال قبل به خو زستان آمده اند پس حق تعیین سرنوشت خود را ندارند (البته شما هیچ دلیلی برای اثبات مهاجر بودن آنها نیاورده اید) پس۹۸٪ مردم آمريکا و کاناداو استراليا هم حق تعيين سرنوشت خود را ندارند!!!!!!!!!آنها هم تنها چند صد سال است که به آنجا ها مهاجرت کرده اند.
۷:لطفآ بگو یید که از کجا می دانید که کسی که مثل شما در این مورد فکر نمی کند حتمآ از مرام گوسفندی اجدادش پیروی می کند؟شما در اینجا از حربه انسانیت زدایی استفاده کرده اید .
مخالفین شما مرام گوسفندی دارند پس شما از آنها بهتر می فهمید، آنها از شما کمتر هستند،پس لیاقت هر گونه رفتار وحشیانه شما را دارند همفکران شما سالهاست که از این حربه کثیف استفاده می کنند “کرد ها سر می برند=قتل عام آنها اشکالی ندارد”
Nr.: 2057
خسن آقای عزيز
الف) تو خودت به يک کدام از مطالب من جواب ندادی (شايد هم نداشتی که بدی) ولی من و آرمان به همان يک مطلب ساده تو جواب داديم (آنهم از نوع ساده اش). من هم در اين يست و هم حتی در يست قبلی هم جوابت را قبل اينکه سوال کنی دادم! آرمان که خودش آدرس داد که کجا جوابت را داده، من هم يک بار ديگر به زبان عاميانه تر جوابت را ميدهم.
آقا جان من اگر بقول شما فرمانده کل قوا باشم و ۱۰۰٪ (فرض محال) کردها ادعای استقلال کنند مراحل زير را بترتيب انجام ميدهم:
۱. از آنها خواهش ميکنم از خر شيطان يائين بيايند.
۲. اگر قبول نکردند به رفراندوم کل ملت ايران ميگذارم (کاری که حتی دولت دموکراتيک آلمان هم حاضر نيست نسبت به مردم شرق آلمان که خواهان بازگشت به گذشته خودشان هستند به آن تن دهد).
۳. اگر زيرش زدند ديگر محلشان نميگذارم (کاری که دولت دموکراتيک آلمان در حال حاضر ميکند).
۴. اگر دست به اسلحه بردند (کاری که مردم دموکرات شرق آلمان هرگز به خود اجازه نميدهند انجام دهد و آنرا نشانه عدم خصيصه انسانی ميدانند) آنوقت مجبور ميشوم که سر جايشان بنشانمشان (کاری که هر دولت دموکرات يا ديکتاتوری انجام ميدهد)
ب) تا فردای قيامت هم که افکار من را در رديف افکار خمينی و هيتلر قرار دهی ادعايت برای من تا زمانيکه به دلايل اين جمله ات اشاره نکنی در حد يک جمله خبری باقی خواهد ماند و ارزش آن بقول مولا علی از عرق ييشانی شتر نجاستخوار هم کمتر است. بنابراين اين من هستم که بايد برای تو شرط تعيين کنم نه تو برای من.
ج) بهترين راه خراب کردن يک شخص آنست که آشغالی مثل شبح در تائيد حرفش مطلب بنويسد و از اين بابت به حالت تاسف ميخورم. حتی اگر من اصلا خود هيتلر هم باشم باز شرافتم از کثافتی مثل شبح که خودش را اصلا بی وطن ميداند و حتی اسم ايران هم برايش ارزشی ندارد بيشتر است. دقيقا مثل بچه حرامزاده ای ميباشد که يدر و مادر ندارد.
Posted by faranak در August 28, 2005 02:24 AM
الف) شما گفته ايد که جواب خسن آقا را قبل از اينکه سؤالی بکند داده ايد!!!!!!!!. دانشجوی عزيز منطق می نوانيد لطفآ بگوييد که چطور می توان جواب کسی که هنوز سؤالی نکرده است را داد؟!!!در بهترين حالت می توان گفت که جواب سؤال او در نوشته های قبلی شما مستتر است.که البته خوانندگان نوشته های قبلی شما می توانند در اين مورد قصاوت کنند.
منطق دان عزیز لطفآ بگویید بر اساس کدام اصل از اصول منطق فرظ اینکه ۱۰۰٪ کردها ادعای استقلال کنند محال است؟
۱:من کاملآ از اين استدلال شما تحت تآ ثير قرار گرفتم من فکر می کردم شمايی که بنا به گفته خودتان رشته تان منطق است حد اقل از آنها دليل اين کارشان را می پرسيديد و سعی می کرديد از لحاظ منطقی برای آنها دليل بياوريد و…، اما نه شما تنها از انها می خواهيد که از خر شيطان پايين بيايند!!!!!
۲:جواب اين استدلال را قبلآ داده ام.
۳:می نويسيد که”اگر زيرش زدند ديگر محلشان نمئ گذارم” ———حال اگر کسی پرسيد چرا؟ شما جواب داريد———چون دولت آلمان با مردم شرق آلمان همين کار را می کند!!!!!!
شما واقعآ انتظار داريد که کسی در رد اين ادعای شما دليلی هم بياورد؟
۴:می توانيد دقيقتر تو صيح دهيد که چگونه می خواهيد آنها را سر جايشان بنشانيد؟آيا فکر نمی کنيد که خود را لو داديد؟ چرا تا فيها خالدونتان سوخت وقتی خسن آقا شما را با خمينی مقايسه کرد فرق شما با او چيست؟شما هم که همان کاری را می خواهيد بکنيد که او کرد.
(ج)شما گفته ايد کسی مثل شبح در تاييد سخنان خسن آقا مطلبی نوشته است .لطفآ بگوييد که اين موصوع از نظر منطق چه تاثيری در درست ويا غلط بودن حرف حسن آقا دارد؟آيا داستان گوز و شقيقه خود شما نيست؟
در انتخابات ۲۰۰۲ فرانسه jean marie le pen نامزد دست راستی های افراطی موفق شد تا به مر حله دوم انتخابات برسد ،مردم فرانسه به کوچه و خيابان ريختند و يکی از شعار هايشان اين بود “ “Shame to be a French! من فکر می کنم ايرانيها دلايل بسيار بسيار بيشتری دارند تا بگويند “ “Shame to be an Iranian
با تآسف فراوان
AMANJ

نوشته: در ساعت: 10:33 pm در بخش: حقوق بشر

13 پیام  |           

13 پیام به “قوم‌های ایرانی”

  1. nima says:

    اگه اين بحث بين ماركس محمد پيغمبر صورت ميكرفت هم اين قدر داغ و طولاني نميشد به نظر من هر كس خودش رو انسان ميدونه بايد تمامي قبايل و ملتها رو هم طوري قضاوت كنه كه انتظار داره در موردش فكر و قضاوت كن

  2. faranak says:

    جناب کرد بی نام و نشان و بی هويت!
    يارادوکسنامه جنابعالی را خواندم و با مرام و طرز فکرتان آشنا شدم. محض اطلاع حضرتعالی:
    ۱. لطف کن و از بکار بردن واژه های انگليسی يرهيز کن وگرنه من هم مجبور ميشوم از واژه های آلمانی استفاره کنم که در اينصورت خودت دچار مشکل ميشوی!
    ۲. کی من صحبت از سر جا نشاندن کردها کردم؟! صحبت من در مورد سر جا نشاندن وحشی هائی بود که برای رسيدن به خواسته خود تن به عمل کثيف دست به اسلحه بردن و سر بريدن ميدهند، هخصوصا سر بريدن افرادی که خدمت وظيفه خود را ميگذرانند. اگر منکر آن شويد که بعضی از کردها اين عمل کثيف را انجام ميدهند من به قول يکی از دوستان روی کيبورد بالا مياورم.
    ۳. ادعا ميکنيد که حجاب اجباری ربطی به استقلال ندارد. اگر واقعا با الفبای علم منطق هم آشنائی داشتيد ميدانستيد که در مثال فقط با وجه تمثيل کار داريم نه با کل اجزای تشکيل دهنده مثال. صحبت ما سر مساله حق رای اکثريت بود نه سر ربط حجاب به استقلال.
    حالا تقصير بنده چيست که جنابعالی با اين علم آشنائی نداريد؟
    ۴. جنابعالی مستقيما ميگوئيد که ارتش ايران به مهاباد حمله کرد(نه ارتش حکومت)، يس مستقيما ادعا ميکنيد که ايرانی نيستيد. يس جواب همان است که قبلا گفتم: اگر خود را ايرانی نميدانيد گورتان را گم کنيد و از خاک ياک ايران گم شويد.
    ۵. چه خوب است که اقرار ميکنيد که از بچگی اسباب بازيتان يوکه تفنگ است. يس اعتراف ميکنيد که با خشونت بزرگ شده ايد و خشونت در خونتان است.
    ۶. اينکه دولت آلمان چه ميکند و چه نميکند را به عنوان مثال آوردم نه دليل و اينرا برای سينه چاکان آزادی و دموکراسی که برای اثبات ادعايشان هميشه گريزی به غرب ميزنند آوردم. اميدوارم شما فرق اين دو را بدانيد!
    ۷. ادعا ميکنيد که کردستان قسمتی از خاک ايران و ايران قسمتی از خاک دنياست يس تمام دنيا بايد در مورد کردستان تصميم بگيرند!!!
    اگر اين استدلال مسخره شما را يک بچه کلاس ينجم ابتدائی قبول کرد من هم قبول ميکنم! راستی اگر ثابت شد که در سياره مريخ هم انسانهائی زندگی ميکنند آیا آنها هم حق اظهار نظر دارند يا نه؟
    با اين استدلال شما يس نيازی به برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی نيست چرا که بازيکنان عراقی ميتوانند در تيم ملی فرانسه بازی کنند و بازيکنان کرد در تيم اورانوس!
    ۸. تنها کاری که خسن آقا در آن يست مربوطه نکرد ارائه جواب بود و به گفتن جملات خبری و زدن تهمت بسنده کرد. اگر جوابی داشت خودش ييشتاز در نوشتن آن ميشد، بنابراين خواهش ميکنم جنابعالی کاسه داغتر از آش نشويد چونکه بر خلاف ادعايتان که گفتيد متنتان در ياسخ به من نيست و فقط درد دلی با خسن آقا است، تمام جملاتتان خطاب به من است.
    ۹. يک دليل ادعايم مبنی بر ايتکه ۱۰۰٪ کردها خواهان جدائی نيستند اين است که تا بحال با ۵۰ نفر از آنها صحبت کردم و همگی خواهان يکيارچه بودن ايران بوده اند. اين تنها سوال يک نفر از کردها بود. مطمئنا افراد ديگری غير از من هم از کردهای ديگری جواب مشابه را دريافت کرده اند. اگر اين عزيزان واقعا حرف دلشان را نزده باشند در اينصورت بايد به صداقت کردها در گفتار شک کرد.
    ۱۰. در خاتمه محض اطلاع جنابعالی عرض ميکنم که اگر با کامنتهای بنده در ۲ سال اخير آشنائی داشتيد از اين اراجيفتان خجالت ميکشيديد، چون من شخص صادق خلخالی را بخاطر جناياتی که نسبت به هموطنان کرد خودم کرده هميشه مورد بزرگترين فحاشيها قرار داده ام.

  3. faranak says:

    در ضمن
    چون به موارد زيادی اشاره کرديد قاعدتا من هم جوابهای زيادی دارم ولی فعلا به همينها يسنده کردم تا عکس العمل بعديتان را ببينم و در آنصورت برای ادامه ياسخها در خدمت هستم.

  4. صادق says:

    فرانک خانم حرفهای اين مردک بی نام و نشان واقعا من را خنداند!!! تیکه نمره تجدیدی ۱۰ و ۹.۸ خیلی باحال بود! ولی با حال ترين تيکه اش همان تصميم گيری تمام دنيا برای جدايی کردستان بود! يکی نيست بهش بگه عمو تو اگر فدراليست هم بودی نبايد چنان حرفی بزنی! مگر قرار نيست شما ها در يک ايران فدرالی کسی از دولت مرکزی کاری به کارتان داشته باشد؟ حالا چرا قرار است يکهو تمام دنيا بيايند در کار ايران دخالت کنند؟ حالا تو هی برو از توی اينرنت از سايت های منطق اقسام سفسطه را را اينجا کپی پيست کن. خواستی بگو من معادل فارسی اش را برايت بگويم زحمتت کمتر شود.
    همه می دانند که در جمهوری اسلامی بيدادی و ناعدالتی غوغا می کند. حالا اگر ترک ها به مدد زور و بازو و پشتکار خودشان صنعت ايران را غبظه می کنند يا لرها که فارس ترين قوم ايران می باشند و در فقر و بيچارگی دست و پا می زنند و با اين حال به سر بريدن با موزاييک و قلب در آوردن و ديگر عمليات مقدسه قوم کرد نمی پردازند و زمانی با مجاهدان خلق دم خور نمی شوند اين ديگر برمی گردد به يک سری مسائل اساسی که شاید این آقای بی نام و نشان بتواند توضیح دهد. شاید هم توضیحی برای این داشته باشند که چرا كردها بدليل سني بودن در زمان صفويه به ايرانيان خيانت كرده(و بخش زيادي از آنها با عثمانيها متحد شدند) در جريان كشتار يونانيها ! ارمنيها و….. كردها شريك و رفيق عثمانيها بودند!
    من که از مقایسه شدنم با هیتلر و خمینی هیچ ناراحت نمی شوم. برادر من از زندگی در ایران ناراحتی؟ ایلت را بردار و برو!پس از فروپاشي امپراتوري عثماني كردهاي عثماني ميان عراق سوريه و تركيه تقسيم شدند!
    ايران ميهن اصلي كردها بوده و خواهد بود ! حالا شما ناراحتی از ایران بروید با کردهای عراق و سوریه یک کشور بزنید ( از خاک ایران ولی متاسفانه نمی توانید ببرید)کشوری میشود بدون ارتباط به دریا که اعراب و ترکها و فارسها از ۴ جهت آن را محاصره کرده و به دلیل تجزیه همه با آن دشمن هستند. این کشور حتی نمیتواند از اسمان کشورهای دیگر استفاده کرده و هواپیما داری کند منبع نفتی هم خیلی کم دارد (در کرکوک) دوروزه از گشنگی می میرید!!!
    حالا می گم جناب نابغه نظر شما در مورد استقلال طلبی و تجزیه طلبی فلکه چهارم تهرانپارس چیه؟ فقط مردم تهران دراین مورد رفراندم کنند یا مردم ایران؟ یا می خواهید کل دنیا را درزمینه قاطی کنیم؟

  5. صادق says:

    جالب اینجاست که دوستی از آلمان می گفت الآن چند سالی میشود که خاطره رستوران میکونوس از ذهن هموطنان کُرد ما زدوده شده. بیایید به آلمان و سالگرد آن روز از فرانکفورت و برلین دیدن کنید. مخصوصا در برلین این امر شرم آورانه تر است که چند ده هزار کرد که عضو حزب دمکرات هستند زندگی کرده ولی حتی سری به این بزرگداشتها نمیزنند!

  6. faranak says:

    صادق جان
    اکثر جملات اين دوست کردمان خنده دار است مخصوصا با آن منطق و استدلالهائی که يشت آنهاست! ولی اگر بخواهم به تک تک جملات او جواب بدهم متنی بسيار طولانی خواهد شد و حتی حوصله خودم را در نوشتن و یاسخ دادن سر خواهد برد چه برسد به حوصله خوانندگان را در خواندن!!!
    بنابراين به ياسخ به بعضی قسمتها بسنده کردم تا ببينم بعد از آن چه ييش ميايد.

  7. nima says:

    با افكار نژاد پرستيتون اين قدر حقير زندگي كنيد تا بميرين شرم به كسي كه ديگران رو به خاطر رنگ پوست و زبا ن و قوميت تحقير ميكنه

  8. به نظر من هر گونه بحثی در رابطه با فدراليزم در اين برهه از تاريخ ايران که زير استبداد قروون وسطايی عبا و عمامه است غلط و بيجا است. ما ههنوز در ايران دمکراسی و آزادی برقرار نکرده ايم که در شرايط آزاد سياسی بتوانيم در رابطه با فدراليزم که خودمختاری اکثر مناطق ايران که در ضمن هیچ مغایرتی با دمکراسی و تمامیت عرضی ایران ندارد بحث و گفتگو کنيم. اين گونه مباحث در اين جو بحرانی سياسی هیچ ثمری بجز از هم پاچیدن اتحاد یکپارچه تمام اقوام و نژادهای ایرانی که برای بزیر آوردن دیو خون آشام قرون وسطای اسلامی ضروری است ندارد.
    من از دوستان بخصوص دوستان و هموطنان کردم خواهش می کنم که تمرکز اصلی را که همان مبارزه با دشمن ایران و ایران زمین و بشر و کسب دمکراسی و آزادی است از دست ندهید. کردی که می خواهد کردستان را از ایران جدا کند ایرانی نیست زیرا برای او دیگر نقاط و دیگر اقوام ایرانی ناقابلند و او فقط می خواهد کردستان را آزاد کند و یا بهتر بگوییم زیر یوغ و چکمه استبداد و دیکتاتوری خویش درآورد. ايران آگر آزاد شود اين آزادی برای تک تک ايرانيان خواهد بود.
    هموطن کرد عزيز
    کدام قشر از ايرانيان در طول تاريخ ايران ستم نديده است؟ تنها نقطه ايران که شايد بتوان گفت از امکانات نسبی برتری برخوردار بوده پايتخت بوده ديگر نقاط همه به نحوی در حقشان ضلم شده. پس اگر بشر دوست هستی بايد تلاشت برای ازادی همه باشد نه فقط کرد و کردستان. پس همه ایرانیان باهم و دست دردست یکدیگر با این رژیم می جنگیم تا ایران را آزاد کنیم. بعد از ان می توانیم از حقوق منطقه ای خود دفاع کنیم و انها را بثمر برسانیم. فدرالیسم نوزاد دمکراسی است و هرگونه فدرالیسمی که در شرایطی غیر دمکراتیک بوجود بیاید حرامزاده است و باعث قطعه قطعه شدن ایران عزیز خواهد شد. ایرانی که در ان در طی هزاران سال نژادهای مختلف ایرانی در کنار یکدیگر زیسته اند و همین حقیقت سند و مدرک برای جدا ناپذیری تمام مناطق ایران از کل عرضیت ایران است.

  9. atash says:

    حسن اقا جان حالا که حرف کرد شد یادم آمد انتقادی از شما بکنم در لوگو سمت راست در کشتار هموطنان کرد بهتر بود می نوشتی کشتار هموطنان در کردستان.. اگر در شيراز يا اصقهان کشتار شود ما می گوييم کشتار هموطنان در شيراز نه کشتار مردم فارس يا تهران
    هیچ کس از جدائی خوشش نمی یاد مگر انکه فکر کند در این جدائی ‌ ذ ینفع ست .. در یک فضای دمکراتیک به معنای واقعی مردم کردستان خودشان می توانند در یک انتخابات واقعی تصمیم بگیرند وبگویند چه چیزی برایشان خوب ست .. خانم ها وآقایان تمامیت ارضی و ایران یک پارچه بدانند اين نوع برخورد تعصب کورست که می خواهد به اسم تجزيه کسانی را که می خواهند سرنوشت خودشان را خودشان تعيين کنند سرکوب کنند .. اگر کمی برای انسان ها ارزش قائل می شدند و درک می کردند که اين انسان ها خودشان می دانند چه چيزی برايشان خوب ست ديگر با اين گونه الفاظ لعاب دار کشتار نمی کردند .
    اشکال در اين است که ما برای مردم و رای انان ارزشی قائل نيستيم چرا ديگر تعارف می کنيم ؟؟

  10. آتش جان این لوگو را من نساخته ام این کار دیگران است که من اون بلا قرار داده ام

  11. faranak says:

    قابل توجه آتش و کليه دوستان گرامی که تازه اظهار نظر در باره اين بحث را شروع کرده اند!
    اگر بحث مربوط به اقوام ايرانی را از کامنتهای قبل و از ابتدا دنبال کرده بوديد ياسخ اين جملات تکراريتان را در لابلای کامنتها گرفته بوديد!
    بنابراين اگر تمايل به اظهار نظر داريد لطف کنيد و در ارتباط با اين بحث ييامهای جديد بگذاريد. تا زمانيکه به گفتن يکسری جملات خبری و تکراری بسنده کنيد ياسخ به اعهاراتتان همان قبليها خواهند بود.

  12. faranak says:

    نيما جان
    اگر ايرادی به گفته های من داری خوشحال ميشم که ياسخهای مستدلت را در نفی آنها بشنوم در غير اينصورت خواهش ميکنم اينقدر شرو ورهای احمقانه نگو!

  13. آرمان says:

    به نظر من هر کس ميخواهد در اين زمينه بحث کند بايد اول به سوال زير پاسخ دهد:
    ** ‌آيا شما خود را ايرانی میدانید ؟ **
    اگر جواب اين سوال بله است که ميشود بحث کرد و الی اگر جوابش نه است ارزش بحث ندارد و لطف کند برود در بلاگها “آوارگان و بی ملیت ها” بحث کند. ما «ایرانیان» را با شما خائنین کاری نیست.

اخبار و مطالب خواندنی