May 11 2008

بازوهای رژیم آخوندی در خاورمیانه

نوشته:     :::       10 پیام

پس از هفته ها درگیری نیروهای شیعی صدر در عراق و درگیری‌های اخیر حسن نصرالله و حزب الله در بیروت، به وضوح این موضوع که حکومت آخوندی تهران این دو نیرو را کنترل می‌کند، برای همه به نمایش گذاشته شد. رژیم تهران با ایجاد درگیری در لبنان و عراق به آمریکایی‌ها دندان نشان داد و آمریکایی‌ها هم تا حدودی دندانهای رژیم را کشیدند. اینکه می‌نویسم دندانهای رژیم را کشیدند از این نظر است که این دو بازوی رژیم دارند کم کم در بین مردم خود منفور می‌شوند. در خبری که دیروز از تلویزیون نروژ پخش شد خبرنگار نروژی که در بیروت بود صحنه‌هایی از گریه و زاری بعضی از شهروندان لبنانی را نشان می‌داد که به سران حزب الله نفرین می‌کردند و آنها را مسبب این خونریزی‌ها می‌دانستند، این در حالی است که همین نیروها به علت ولخرجی‌هایی که با بودجه حکومت اسلامی ایران در لبنان انجام می‌شد (ساختن مدرسه، بیمارستان و اخیرا هم سیستم تلفن موبایل اختصاصی برای نیروهای حزب الله و دیگر کمک های اجتماعی) تا قبل از درگیری‌های اخیر حزب الله یک نیروی مردمی تلقی می‌شدند و خصوصا بعد از آخرین جنگ با اسرائیل، در بین مردم لبنان جایگاه بخصوصی پیدا کرده و تا حدودی در افکار عمومی جایگاه یک نیروی آزادی بخش را برای خود کسب کرده بودند.
همزمان با درگیری‌های لبنان، در عراق نیز نیروهای مقتدا صدر شکست سختی خوردند و دیدند که این تو بمیری از آن تو بمیری‌های قبلی نیست و نیروهای امنیتی عراق و آمریکا می‌روند تا اکثر نیروهای صدر را به درک واصل کنند و به همین دلیل هم مقتدا صدر دستور آتش بس صادر کرد، آن هم آتش بسی که هیچ پیش شرطی ندارد و این نیروها بی قید و شرط پذیرفته‌اند تا سلاح‌های سنگین خود را تحویل دهند و نیروهای امنیتی عراقی اجازه یافته‌اند از این به بعد وارد خانه‌های تیمی این نیروها شوند و در صورتی که سلاحی پیدا کنند جمع آوری کنند. این یعنی شکست کامل نیروهای صدر، حداقل در این مرحله.
بعد از این نمایش قدرت و شکست نیروهای شیعیان، باید منتظر شد و دید که رژیم آخوندی تا چه حد نرم شده و آیا این نمایش قدرت باعث خواهد شد که حکومت ایران در مواضع خود تجدید نظر کند یا هنوز به اندازه کافی گوشمالی نشده است.

نوشته: در ساعت: 9:40 am در بخش: روابط خارجی

10 پیام  |           

10 پیام به “بازوهای رژیم آخوندی در خاورمیانه”

  1. بنظر من درگیریهای لبنان با درگیریهای عراق کمی متفاوت است.
    در عراق این دولت عراق است که مصمم شده تا سپاه المهدی را خلع سلاح کند در روزهای اول مقاوت صدریها خیلی شدید بود ولی با محاصره آنها بالاخره تسلیم شدند و سلاح ها را تحویل دادند. خود صدر به قم فرار کرد و در آنجا پناه گرفت.
    همین امر باعث شد که رابطه دولت ایران و عراق کمی تیره شود.
    اما در لبنان قضیه فرق میکند این ایران بود که جنگ را آغاز کرد . دولت ایران بخوبی میداند که حمله امریکا یا اسرائیل به مراکز هسته ای بسیار قریب الوقوع است و بهمین خاطر سعی میکند آتش درگیری را به دیگر نقاط منطقه بکشاند تا لااقل مدت بیشتری از حملات آنها درامان بماند.
    درگیریهای لبنان دقیقا بعد از سفر رایس به منطقه و تلاش به برقراری صلح صورت گرفت. یعنی اینکه دولت ایران سعی میکند تلاشهای امریکا را در برقراری صلح در منطقه را بهم زند و خواهان متشنج شدن اوضاع در مناطقی دور از مرزهای خود است.

  2. ملا جان نیروهای مقتدا صدر برخلاف همه ادعاهای رژیم آخوندی، کاملا دست به سینه آخوندهای خودمان هستند. مقتدا صدر هم تازگی‌ها به ایران نرفته او از حملات قبلی که در عراق باعث زخمی شدنش شد، به بهانه ادامه درس در فیضیه قم، فرار را بر ماندن ترجیح داد و گریخت به ایران. مرد شماره 2 جیش المهدی دست راست مقتدا صدر هم که شوهر خواهرش بود، چندی پیش در درگیری‌های اخیر کشته شد حالا تازه شیعیان طرفدار ایران در عراق دارند درک می‌کنند که نبرد را باخته‌اند، همین روزهاست که مقتدا صدر بجای فیضیه قم به آمریکا خواهد رفت و در یک دانشگاه آمریکا به درس خواندن مشغول خواهد شد!

  3. درود
    امید وارم فرصت کنی سری به وبلاگ من بزتمی و امیدوارم لذت ببری
    به خصوص از فیلمهای نوروز در تخت جمشید
    بدرود

  4. دربدر اروپا says:

    ای لعنت به اون واژن کثیف فاطمه زهرا, ای ریدم به صورت و دندان شکسته نبی اکرم , ای کیر تو سر کچل علی, ای شاشیدیم به محاسن امام حسین , ای پهن به صاحت مقدس آقا امام زمان, بین آخر عمری چطور آواره شدیم,

  5. اردلان says:

    درود بر شما. حسن آقا یه مشکلی دارم درباره وب سایتم. برای ادیتش به مسئله بر خورد کردم. ممکنه که کمکم کنید. ؟ مانی شما رو معرفی کرده. اگر میشه یه ایمیل یدین تا من قالب وب سایت رو براتون بفرستم.و شما بفرمایید ما چه کنیم. متشکرم

  6. امیر says:

    حسن آقا جان سلام:این ریزش کابینه امام زمانی یکی پس از دیگری خبر از کشیده شدن طناب این بوزینه هستش ها.

  7. امام موسی صدر says:

    حسن اقاجان این رادان دیوثِ خایه مال حوزه علمیه که من می شناسم تا کل زناودخترارو چادری نکنه بی خیال نمی شه اگه این طرح یه طرح موقت برای ازبین بردن ناحنجاری های اجتماعی بود که این خارکسه پوله خرید 50 تا مرسدس با 50 تا ون نمی داد مطمئن باشید این طرح تا جایی ادامه داره که نقاب به صورت زنا کشیده بشه
    ای ملت شیعه مسلک جاکش انقدر بی تفاوت باشید که اخرش همین گشت ارشادیا تو خیابون به زنو بچتون تجاوز کنن

  8. ALI says:

    دزدي مسولين جمهوري اسلامي از بلوچهاhttp://www.asriran.com/view.php?id=42540

  9. gole says:

    درتدارک یک توطئه و جنایت دیگر!
    بعنوان هشدار و افشاگری به پیک نت خبر داده اند که زمزمه هائی در جریان است تا 5 دانشجوی دستگیر شده شیراز را که زیر فشار بازجوئی و اعتراف گیری هستند به ماجرا انفجار پرتلفات اخیر در حسینه این شهر وصل کنند. طراحان این توطئه، همان هائی هستند که ماجرای توهین در نشریات دانشجوئی را برای یورش به این نشریات طراحی و عملی کردند.

  10. ایران ازاد says:

    نیازی به قطع بازوی رژیم در خارج نیست.تحریمها و اعتصابات و خیزش ملت اینها را فلج کرده و بزودی از ایران فراری میدهد

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی