May 08 2010

آرامش قبل از طوفان

نوشته:     :::       14 پیام

دیشب با مادرم صحبت می‌کردم. هر وقت با او صحبت می‌کنم، از وضع اقتصادی‌اش سوال می‌کنم، چونکه می‌دانم درآمد چندانی ندارد و من و دیگر افراد خانواده مسئول مخارج زندگی او هستیم. دیشب از او درباره قیمت های آب، برق و گاز پرسیدم. به گفته او قیمت این اقلام بر اساس قبض‌های این اقلام قبل از افزایش و بعد از افزایش به این اندازه رسیده:
پول آب، برق و گاز به ترتیب از 6000، 10000، 15000 تومان قبل از افزایش قیمت ها، به 198000، 44000، 52000 تومان رسیده. سر جمع این سه قبض می‌شود 294000 هزار تومان. با این حساب باید فرزندان همین مقدار بیشتر برای مخارج زندگی مادرم منظور کنند. این وضع اقتصادی مادر من است که خودش تقریبا هیچ منبع درآمدی ندارد. یقینا افراد زیادی در ایران در همین وضع و حال هستند. من واقعا درک نمی‌کنم چرا هنوز در ایران یک طغیان تمام عیار شروع نشده. با این وضع اقتصادی که شاهدیم، دیگر چیزی برای زندگی کردن در ایران باقی نمانده. پس چرا مردم جان به لب رسیده طغیان نمی‌کنند!؟ کسی می‌تواند این معما را برای من توضیح بدهد!؟
به مادر می‌گویم خوب پول برق، آب و گاز را نپرداز! می‌گوید مگر می‌شود؟ برق و آب و گاز را قطع می‌کنند.
دیروز پس از مطالعه مصاحبه مرتضی نبوی با سایت جوان آنلاین (پیشنهاد می‌کنم حتما این مصاحبه را بخوانید) متوجه شدم که ترس سران نظام بسیار زیاد تر از آن هست که ما گمان می‌کنیم. شاید دلیل شام دادن منوچهر متکی در نیویورک هم به همین خاطر بوده! حتما خودشان هم می‌دانند و یقینا در اطاق‌های تصمیم گیری هم به همین نتیجه رسیده‌اند که طغیانی که در پیش است با سرکوب قابل کنترل نیست و سیاست دیگری می‌طلبد! بدون تردید یکی از دلایل دستگیر نکردن سران نیروهای اصلاح طلب هم همین است. خودشان می‌دانند که اینها پل‌های فرارشان هستند. حتما به این نتیجه باطل رسیده‌اند که برای روزهای آینده این پل‌ها قابل استفاده خواهند بود! چیزی را که گویا آقایان هنوز نفهمیده و درک نکرده‌اند این است که طوفانی که بزودی سر بر خواهد آورد، چنان سهمگین خواهد بود که حزب اللهی و اسهال طلب نخواهد شناخت و همه را با خود خواهد برد. شاید این آرامش که امروز حکمفرما ست همان آرامشی است که قبل از هر طوفانی رخ می‌دهد و درست بعد از چنین آرامشی است که طوفان سهمگینی را باید انتظار کشید.

نوشته: در ساعت: 7:25 am در بخش: سیاسی

14 پیام  |           

14 پیام به “آرامش قبل از طوفان”

  1. Tork says:

    ESHAL TALAB yani che
    پاسخ:
    اسهال طلب واژه ای است که من برای به اصلاح طلب بکار می برم.
    چیزی برای اصلاح در این حکومت باقی نمانده در نتیجه رفتار اصلاح طلبان حکومتی بیشتر شباهت دارد به یک نوع اسهال! با در گیری های اخیر باید آنها را از این به بعد اسهال خونی طلب نامید

  2. بابک says:

    خسن آقای عزیز
    این حضرات هم می دانند که مشکل تقریبا در همان حد و اندازه پیش از انقلاب سال 57 است. فقط این دار و دسته سید علی چلاق فکر می کنند پیروزی انقلاب به دلیل برخی اشتباهات شاه بود و می توانند با تکرار نکردن آن اشتباه به جای سال 57، سال 32 درست کنند.
    راست می گویی: در محدودیت گذاشتن ولی نابود نکردن سران اسهال طلب هم به همین دلیل است که می خواهند برای روز مبادا آن ها را داشته باشند.

  3. کل موک says:

    خسن آقا جان
    با وجودیکه حضرت عظما میداند که افزایش بهای آب و برق و گاز باعث تسریع در فرو پاشی ارکان سلطنتش میگردد. ولی ظاهرا به پیسی مفتضحانه ای خورده است و مذبوحانه از ریش پیوند سبیل میکند. و یا شاید هم آنقدر خرفت شده که از درک این مسائل کوچک و بدیهی عاجز است . به هر حال ” دل قوی دار سحر نزدیک است”…

  4. پریسا says:

    ای بابا این همون مشکلی که مادر بنده خدا ما هم داره.
    همه اش از اب و برق و گاز و تلفن می ناله.
    می گن مردم دیگه رسیده به بیخ گلوشون.ادمهای بی سواد و بیکار و حتا معتادی رو می شناسم که این روزها به دنبال خبر و برای اطلاع شدن از تجمعها کامپیوتر خریدند.
    ولو قدیمی و ۲۰۰هزار تومنی.
    حکومتی که با وعده اب و برق مجانی اومد بعید نیست از گرونی همین اب و برق سرنگون بشه.
    ——-
    پاسخ:
    ده ساله من حداقل سالیانه دو تا سه تا کامپیوتر دست دوم راهی ایران می کنم این بهترین راه کمک به داخل ایران هست. یکی اینکه بچه ها و جونها را مشغول می کنه و از رفتن به دنبال مواد مخدر و اسلام دور می کنه و از طرف دیگه دانش جوانها رو بالا می بره و از همه مهم تر با رواج اینترنت، خبررسانی راحت تر میشه. پس اگر میرید ایران یک لپ تاپ ناقابل دست دوم که توی اروپا به راحتی قابل دسترسی است با خود به ایران ببرید این بهترین کادو هست.

  5. حسن آقا جون
    قضیه خیلی بیخ دار تر از این حرفها شده. در کجای دنیا سراغ دارید کابلهای مخابراتی زیر بار را بدزدند؟
    http://www.asriran.com/fa/news/112883
    اینها همه از علائم استیصال و درماندگی یک حکومت است. اینها نمی توانند از عهده این جمعیت گرسنه و تشنه و بی کار و عصیانگر برآیند.

  6. پویا says:

    خسن آقا جان !
    می پرسی چرا مردم طغیان نمی کنند ؟طغیان یعنی چی ؟ یعنی بکش بکش و هرج و مرج ؟ خب مردم ایران که بیدار شده اند و خودشون و خواسته هاشونو به گوش همه ی جهان رسونده اند . چه طغیانی دیگه انتظار داری ؟ طغیان و خروش ، پس از بیداری ست ، مگر مردم آگاه بیدار نشده اند ؟ اینگونه مشکلات مالی، شبیه به مشکلات مادر شما ، سی ساله که با مردم دست و پنجه نرم می کنه . بهتر بگم ؛ مردم ایران ، سال هاست که گیر این بی قانونی و به چاپ بچاپ هاست ، اما اینبار دیگر تحمل نمی کنند ، چون آگاه شده اند .
    به امید فرداهایی بهتر !
    روز خوش !

  7. ننه کن در طوفان says:

    مادرت را در یک شب طوفانی گاييدم!! که اين قدر دروغ می گويی.
    حتی اگر ننه ات باغ ارم را هم آبياری می کرد ۲۰۰۰۰ تومان در حال حاضر پول آب نمی شد. چقدر از آدم های هوچی دروغگو بدم می آيد.

  8. آلن says:

    آقای ننه کن بسیار مودب و فرهیخته، شما ظاهرا یا در ایران زندگی نمیکنی برادر محترم یا از همین عمال حکومت اسهالی هستی که قبض برق و آبشان از جیب مردم بخت برگشته پرداخت میشود در نتیجه از قیمتها خبر نداری، در ضمن بنده و دیگر دوستان بهمراه هم و دسته جمعی بزودی زود و بکوری چشم هر که نمیتواند ببیند از شرمندگی همشیره ها و والده های مکرمه و شدیدا نجیبه و خوشنام همه عمال جمهوری اسهالی در خواهیم آمد بسی ناجور و کاری به شب توفانی و مهتابی هم نداریم. بنابر ابن اگر جزء برادران عرزشی هستید بهتر است بجای کارهای لغو، به پنهان کردن خانواده و متعلقین بپردازید که اگر بدست ملت خشمگین بیفتند دیگر “چیزی” به شما نمیرسد. عزت شدیدا زیاد.

  9. MRCOOL says:

    خطاب به نظر دهنده بالایی
    شما آنقدر بیشعور و عوضی هستی که نمیفهمی نباید فحش بدی و تهمت بزنی
    آخه بی خرد شاید مادر بزرگ ایشان در این خونه باغهای قدیمی زندگی می کنه که حوضم داره برا همین قبض آلبشون زیاد میاد!

  10. رضا says:

    آقاي ننه كن!آخه مادر… اين چه طرز حرف زدنه.وقتي كه قبض آب و برق و… شد بالاي 200 هزار تومن اون موقع مي خوام ببينم كه باز هم در شب طوفاني از اين كارها مي كني يا نه. راستي ببينم تو با برادر حسين بازجو فاميل نيستي؟ آخه مثل اون داري شديداًگه پراكني مي كني

  11. بهلول says:

    میبینم که میهمانانی با مدارک بالای ادبیات چیزی در حد فوق دکترا در اینجا نظر داده اند . بسی خوشوقتی که اینچنین عزیزانی قدم رنجه می کنند و پا بر روی چیز خسن آقا می گذارند و اینجا مشرف می شوند و در طول نظراتشان آیه های شریف مهمان نوازی و مهرورزی اسلامی راتلاوت میکنند . موفق و موید باشید و سلام ما را به رهبر فرزانه انقلاب هم برسانید .
    ببینم روزی را که برای دادن .وجه برق و اب مصرفی تان , شبهای جمعه و شبهای دیگر مجبور به نوازش اغیار شوید تا شاید نانی به کف ارید و حسرت غفلت نخورید .

  12. ناشناس says:

    میخام یه کم به حساب ۱۰۰ امام کمک کنم.
    کیر تو کون .
    کیر امام خمینی تو حلق خجسته زن آقا خایه منی.
    فعلا همین قدر به حساب ۱۰۰ امام کمک کردم. بعدا هم کمک خواهم کرد.

  13. اگر می توانید یک دعوتنامه بالاترین برای من بفرستید
    باتشکر
    ——
    پاسخ: دوست عزیز من چنین امکانی را ندارم خودم هم در بالاترین فعال نیستم

  14. من says:

    ای بابا حسن جون ! تو هنوز دست از گوز گوز کردن و خیالبافی بر نداشتی داداش ؟!
    100 ساله داری میگی اینا امروز فردا میرن ! فعلاً هم که نشستن اون بالا و دارن تا دسته ترتیب ما رو میدن ! جون اون ننت دیگه خفه شو و زر زر نکن !!

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی