Oct 07 2002

امامزاده فقط ما نیستیم که

نوشته:     :::       Comments Off on امامزاده فقط ما نیستیم که

امامزاده
فقط ما نیستیم که امامزاده داریم این انسان دوپای بدبخت فرقی نمیکند که از کدوم نژاد یا از کدوم قاره یا از کدوم جهنم دره ای باشد، همگی از یک توبره جو می خوریم.
امشب خبری رو روی کانال تلوزیونی TF1 (کانال یک تلویزیون فرانسه) داشت پخش میکرد در مورد Josémaria Escriva de Balaguer یک فاشیست و از طرفداران پروپاقرص آقای فرانکو، فرانکو حتمآ معرف حضورتون هست یکی از آخرین دیکتاتورهای خر مذهبی اروپای غربی که درست چند سالی قبل از ظهور خمینی به جهنم پیوست و اسپانیا رو به حال خود رها کرد. حالا یک الاغ دیگه اومده ایشون رو بعنوان “امامزاده” معرفی کرده یعنی از این به بعد کاتولیکهای دنیا بایستی به ایشون “فاشیست سابق” همون احترامی رو بگذارند که مثلآ مسلمونا به امام محمد باقر میگذارند! مبارکه حضرت ژان پل 2.
نقل است که در زمانهای دور، دوتا برادر بودند که باهم کار میکردند. کار اینها این بود که از ده شون با خر میوه جات و دیگر محصولات ده رو میبردند به شهر برای فروش و از شهر هم هرچی خرت و پرت گیرشون میومد که دهاتی ها احتیاج داشتن می آوردن به ده و میفروختند و از این طریق امور خودشون رو میگذروندن. یک روز در راه برگشت خر شون میمیره و این دوتا پس از چال کردن خر بر سر قبر او میگریستند. از اهالی ده و شهر افرادی میگذشتند و چون این بدیدند بپرسیدند احوال ایشان را، یکی از برادران که کمی زیرک تر بودی، پس از اندکی فکر، بگفت: “امامزاده ای را برای تبرک ده به آنجا میبردیم که در راه جان به باری تعالی داد و ما مجبور به دفن وی در بین راه ده و شهر شدیم”. عابرین که دل به خدا داشتند برای ساختن مقبره ای در شان “امامزاده!” مقدرا پولی را به دو برادر دادند و از آنها خواستند که متولی مقبره امامزاده شوند. برادران مقبره ای ساختند و خود نیز در جوار آن مستقر شدند. نذر و نیاز مردم ده و شهر باعث شد که امامزاده رونقی پیدا کند و برادران به نان و نوایی برسند.
روزی برادر دیگر که کمی نادان تر و ساده لوح تر از اولی بود گوسفندی را برای ذبح به در مقبره برد قبل از ذبح برادر را صدا کرد تا در مراسم شرکت کند.
آن یکی که رندتر وعاقل تر بود پرسید گوسفند برای چیست!، دیگری پاسخ داد از بهر حاجت این گوسفند را برای امامزاده نذر کرده ام. برادر با نگاهی عاقل اندر سفیه او را از خواب غفلت بیدار کرد و گفت فراموشت شد که این همان خر خودمان است نه امامزاده که این ابلهان میپندارند!؟

نوشته: در ساعت: 12:29 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on امامزاده فقط ما نیستیم که  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی