Jan 18 2003

سکوت جایز نیست هنگامی که

نوشته:     :::       Comments Off on سکوت جایز نیست هنگامی که

سکوت جایز نیست
هنگامی که خبر دستگیری «جواد طواف» را خواندم بلافاصله بنا به وظیفه‌ای که احساس کردم خبرش را در اینجا نوشتم. شب دیروقت میلی را از گلناز نویسنده‌ی وبلاگ گلناز دریافت کردم که از من تقاضا کرده بود تا با همکاری دیگر وبلاگنویسها حرکتی را آغاز کنیم در جوابش نامه‌ای نوشتم و گفتم که فردا صبح (جمعه دیروز) سعی خواهم کرد تا با تماس با دیگران کاری را انجام دهیم. صبح روز جمعه قبل از اینکه وقت انجام کاری را بدست آورم نامه‌ای از امید دریافت کردم به این مضمون: چنین بنظر میرسد که بچه های انجمن نمیخواهند در مورد طواف سروصدا راه بیندازند، چونکه فکر میکنند که جواد مشکل چندانی نداشته باشد و زود آزاد خواهد شد و چنانچه ما سروصدا راه بیندازیم ممکن است که او را بیشتر مورد اذیت و آزار قرار دهند و از من خواسته بود که من هم در این مورد کاری انجام ندهم.
حال پس از دو روز هنوز نه از آزادی جواد خبری است و نه بگمانم خبری خواهد شد. امروز هم نامه‌ای از نویسنده‌ی وبلاگ ايران آرا و هميشك دریافت کردم که مرا به نوشتن این مطلب واداشت، مطلب نامه را باهم بخوانیم تا برگردم به اصل مطلب:
برخورد حفاظت اطلاعات نيروي انتظامي با نويسندگان يادداشت روزانه به روي اينترنت پايگاه اينترنتي جبهه مشاركت ايران اسلامي نوشت : اخيرا حفاظت اطلاعات نيروي انتظامي با نويسندگان وبلاگ ها (يادداشت هاي روزانه اينترنتي) و پايگاه هاي اينترنتي فارسي زبان آغاز كرده است.
بازداشت « عليرضا جباري » ، نويسنده ومترجم و « جوادطواف » ، از فعالان سابق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير نويسنده « وبلاگ » ، در همين چارچوب صورت گرفت. وي اخبار اعتراضات دانشجوئي به حكم اعدام هاشم آغاجري، مدرس تاريخ دانشگاه تربيت معلم را در « وبلاگ رنگين كمان» منعكس مي كرد.
برخي ار وبلاگ هاي ايراني كه صاحبان آنها در خارج از كشور هستند، به خرابكاري تهديد شده اند.
« مسعود بهنود » ، روزنامه نگار مقيم بريتانيا كه وبلاگ بهنود ديگر » را » مي نويسد، در مصاحبه با راديوفردا مي گويد:
وبلاگ ها و اصولا حضور بچه هاي ايراني در اينترنت به قدري وسيع شده كه ديگر نمي شود به آن به صورت يك رسانه كوچك و وسيله اطلاع رساني مختصر كه فقط عده اي از بچه پولدارها به آن متصل هستند، نگاه كرد. الان وسعت اينترنت كمتر از مطبوعات تعطيل شده نيست و اراده اي كه مطبوعات را تحمل نمي كند، طبيعي است كه در صدد برمي آيد اگر بتواند اين رسانه جديد را هم تعطيل كند. وي مي افزايد :
“ در نامه اي كه به روي سايت ما گذاشته بودند تهديد كرده بودند كه آن را از كار بياندازند.
وي مي گويد : “ طرز تفكري در ايران وجود دارد كه هرنوع بحث و گفتگو را حمله به ارزش هاي خود و به اصول انقلاب مي داند.
« گلناز اسفندياري » ، مصاحبه با مسعود بهنود (لندن)
—» راديو فردا
حسن آقا سلام ؛ خسته نباشيد ؛ نميدونم اين خبر را شنيده ايد يا نه ؛ – اميدوارم حالت خوب باشد –
قربان تو مزدك كاسپين از وبلاگ ايران آرا و هميشك.
چکار باید کرد؟
دکتر عبدالکریم لاهیجی تنها ایرانی است که در تمام این سالها برای نجات زندانیان سیاسی بدون وقفه فعالیت کرده همیشه در گفته‌هایش بما میگوید: “درمورد زندانیان سیاسی سکوت به هیچ وجه جایز نیست” نقل به مضمون.
دوستان انفعال ماست که رژیم را تا این حد دریده خو کرده، باور کنید اگر ما با اتحاد عمل کنیم رژیم هیچگاه نخواهد توانست به این آسانی و بدون هیچگونه هزینه‌ای هر کس را که خواست به غل و زنجیر بکشد.
چه بکنیم؟
دوستان من پیشنهاد میکنم تا دیر نشده یک اتحادیه برای خود درست کنیم یک کمیته اجرایی برای اینگونه مواقع تشکیل بدهیم، تا در این مواقع بتوانیم با اتحاد بیشتر به اینگونه امور رسیدگی کنیم. برای اینکار من پیشنهادی میدهم چنانچه دوستان با این پیشنهاد موافقند میتوانیم راهکار انجام اینکار را به بحث بگذاریم.
1. تشکیل اتحادیه (مجمع) وبلاگ نویسها
2. تهیه‌ی اساسنامه
3. تشکیل یک کمیته‌ی اجرایی، تعداد اعضای کمیته 5 نفر یا بیشتر (باید به بحث گذاشته شود)
4. اعضا کمیته از بین وبلاگ نویسها با اکثریت آراء انتخاب میشوند روش رای گیری را میتوانیم بعدآ مشخص کنیم
5. مسائلی را که بنا است بوسیله‌ی کمیته به بحث گذاشته شود از طرف وبلاگ نویسها اعلام میشود (حد اقل تعداد تقاضا کنندگان؟؟) و …
6. تصمیمهای گرفته شده بوسیله کمیته از طرف دیگران بدون قیدو شرط لازم الجرا خواهد شد، چنانچه کسی با حرکتی مخالفت دارد مجاز است از عضویت در این مجمع کناره گیری کند.
7. تهیه ی یک لوگو برای شناسایی اعضای اتحادیه.
من منتظزم، رژیم هم مطمئن باشید منتظر است تا با سکوت ما یکی یکی سر همه را از بدن جدا کند.

نوشته: در ساعت: 1:49 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on سکوت جایز نیست هنگامی که  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی