Mar 26 2003

پاسخی دندان شکن به خلبان

نوشته:     :::       Comments Off on پاسخی دندان شکن به خلبان

پاسخی دندان شکن به خلبان کور
دوست گرامی و فرهیخته‌مان خلبان‌کور در مطلب دیروزاش با عنوان “استراتژی: چرا با حمله‌یِ آمریکا به عراق موافق‌اَم؟” نکات زیادی را در محاسن این جنگ خانمان سوز نوشته بود و در قسمتی از مطلب‌اش به این نتیجه رسیده بود که:
… اما بخشی از این درآمدِ نفتی‌ِ هنگفتِ عراق بابتِ خسارتِ جنگ به ایران پرداخت خاهد شد که موجبِ رونقِ اقتصادِ ویرانِ ایران خاهد بود …
و همچنین مدعی شده بود که:
… دولتِ جدیدِ عراق مناسباتِ دوستانه‌ای با ایران برقرار خاهد کرد و حجمِ تجارتِ دو کشور به‌گونه‌یِ قابلِ ملاحظه‌ای به‌بود خاهد یافت …
از قبل بگویم که من تنفر مردم ایران را از رژیم عراق و شاید حتی ملت عراق را بخوبی درک میکنم و در آن شریکم، ولی این تنفر نباید باعث شود که ما حقایق دیگری را نادیده بگیریم، و افعی مرگ را ناجی ملل خاورمیانه بپنداریم. من هر آن اندازه که از رژیم ملاها تنفر دارم باز دلیلی برای روی آوردن به آمریکا را نمی‌توانم توجیح کنم. از چاه در آمدن و به چُنبه افتادن کار نابخردان است.
در نظر خواهی‌اش به این استدلاهای او پاسخ گفتم و به او هشدار دادم که آمریکایی‌ها این جنگ را راه انداخته‌اند برای رونق اقتصادی خود وحتی روسیه هم که منافعی در عراق دارد صدایش در آمده که ای چه خبر است! “ما هم هستیم” .
امروز نظرم به خبر جالبی افتاد که بگمانم نیازی به توضیح و استدلال ندارد و به تنهایی استدلاهای خلبان و دیگرانی را که به خیال خود گمان می‌کنند که آمریکا برای نجات ما آمده نقش بر آب می‌کند. این هم بریده‌ی خبر:

NEW YORK (CNN/Money) – The first contracts for rebuilding post-war Iraq have been awarded, and Vice President Dick Cheney’s old employer, Halliburton Co., is one of the early winners.

قرارداد بالا حدود $489.3 دلار ارزش دارد
باز هم باید گوشزد کنم که همین کمپانی در افقانستان، بالکان و دیگر نقاط دنیا بعد از بمباران آمریکایی‌ها برای بازسازی بکار گرفته شده‌اند. حالا متوجه شدید چه میگویم!!
اگر باز هم کسانی هستند که بر این اعتقاد هستند که آمریکا ناجی خاورمیانه خواهد بود می‌توانند به این مطلب هم از رئیس دانا مراجعه کنند

نوشته: در ساعت: 10:18 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on پاسخی دندان شکن به خلبان  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی