Apr 09 2003

قبول مسئوليت همانند يك ايراني

نوشته:     :::       Comments Off on قبول مسئوليت همانند يك ايراني

قبول مسئوليت همانند يك ايراني
ميدانم كه نه شما حوصله خواندن جملات بلند و شعارگونه را داريد و نه من حال شعار دادن و كتابنويسي. زمان تنگ است و بهتر است كه مستقيماْ بسراغ مطلب اصلي برويم.
بدون توضيح واضحات چند نكته را بي پرده و مستقيم بدون حاشيه چيني بيان ميكنم.
افغانستان را گرفتند و آنرا به دست نيروهاي ايساف گذاشتند.
چندان سودي مستقيماْ از آن بدست نمي آمد و پيش از آن احتياج به سرمايه گذاريهاي بزرگ داشت. مردمش نيز در طول جنگهاي متفاوت يا معلول جسمي شده بودند يا سرگشته روحي. خيلي كار لازم داشت و بهتر بود كه اين مهم بوسيله ديگران انجام گردد تا زمان تناولش بنحو مطلوب فرا رسد.
كويت را كه با حركتي شيرين ابتدا به دام عراق انداختند و سپس آزادش كردند تا مديون خويشش نمايند.
عراق را كه خود ميبينيد و ميدانيد، خيلي هم بهتر از من.
تركيه كه با خودشان است و به احزابش نبايد چندان دل بست زيرا در قيد و بند ارتشي متمايل به آمريكا هستند و گذشته از آن خيلي بيشتر از آن كه بتوانند از مسيرشان بازگردند، در ميان اقوام و اقليتهاي داخلي خويش به خرابكاري پرداخته اند بصورتي كه از خود و از هم پاشيدن خود وحشت دارند.
پاكستان كه اگر بتواند از چنگال افراطيون، خود را برهاند، هنوز ترسش از هند، قدرت تفكر منسجم را از او سلب مينمايد و ارتش و سازمانهاي اطلاعاتيش بيش از اين از سفره خارجي لقمه برگرفته كه توان خيانتش به ولينعمت باشد.
جمهوريهاي سابق شوروي كه تازه پا هستند و سرخوش از اينكه بتوانند با شيشه اي كوكا كولا عقده هاي زمان شوراها را از خود بدور نگه دارند.
فراموش نميكنيم كه براي شكستن عزم ملت عراق، دوازده سال ميبايستي كه مردم عراق فشار تحريم و انواع و اقسام كمبودها را تحمل نمايند. از ياد نبريم براي اينكه كودكان افغاني مقدم خارجي را گرامي دارند، ميبايست ساليان دراز پس از جنگ با شوروي، انواع و اقسام فشارهاي طالبان را متحمل گردند. آري اينگونه نيز ميتوان اراده ملتي را شكست. محاصره پيش از تهاجم، امروزه بدينگونه است. طالب و صدام كه بودند و براي منافع چه كساني قدم بر ميداشتند؟
پس كدام ملت كه مفتخر و غني از قوميتهاي مختلف است بايد در اين منطقه سرمشق ديگران باشد و پرچم آزادي را از درون به اهتزاز درآورده و به بيرون نيز اميد دهد. نه اينستكه بزمان مرحوم دكتر مصدق همين كرديم؟ نه اين باشد كه امير كبيرمان در منطقه آن كرد كه پيش از آن كسي را ياراي آن نبود؟
نه آن باشد كه سيمرغ وار در حال برخاستن از خاكستر آتشي هستيم كه حكومت فعلي و دستياران مستقيم و غير مستقيم خارجشيان بر سرمان باريدند؟
اين مائيم كه ايراني وار قبول مسئوليت مينمائيم و بيشتر از هميشه در روشنگري و جستجو براي يافتن آرمانها و خواسته هايمان تلاش ميكنيم و منت كس نمي پذيريم و حلقه عبودت ديگري بر گوش خود نكنيم.

نوشته: در ساعت: 2:41 am در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on قبول مسئوليت همانند يك ايراني  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی