Jun 06 2003

چو در تاس لغزنده افتاده

نوشته:     :::       Comments Off on چو در تاس لغزنده افتاده

چو در تاس لغزنده افتاده مور     رهاننده را چاره بايد نه زور
گذر كردن از سد نارسائيهاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي در ايران براي ورود به مرحله تعيين سياست و برنامه ريزي ملي توسط برگزيدگان مردم كه بنا بر اصول و قوانين بين المللي پذيرفته شده دموكراتيك، قبول مسئوليت نموده و هم خود را بخرج دهند، امري اجتناب ناپذير بوده و هست.
شرايط سياسي اقتصادي بين المللي در دو دهه گذشته بيشتر آبشخوري براي رشد و نمو عناصر افراطي در مملكت ما بود ولي همزمان همين شرايط باعث گشتند تا ملت ما پرده از روي بسياري از فريبهاي ملي و بين المللي و بعضاْ همسوئيهاي علايق ايندو با هم برداشته و بنوعي ميرود تا آبديده تر گردد.
اين عجيب بنظر ميرسد كه عده اي با كاربرد مواردي از اعمال زور و سركوب مردم، زمينه را كاملاْ براي نارضايتي ملي آماده تر از روز پيشتر گردانده و در زمينه سياست خارجي با مطرح ساختن مستقيم و غيرمستقيم شعارهائي بهانه بيشتري بدست كشورهاي فرصت طلب داده و يا بگونه اي كشورهاي منطقه را تحريك و تهييج مينمايند كه به منافع ملي ايران متعرض گردند.
اين بنوبه خود ملت را در ميادين مختلف مبارزه مشغول داشتن است كه ميتواند به بازي خطرناكي با عواقب جدي براي ايران منتهي گردد و چندان هم به مذاق قدر قدرتهاي حاضر در منطقه ناخوشايند نمي آيد زيرا هرگونه حركت احتمالي بعدي ايشان مشروعيت داده و انظار بين المللي را چنان گل آلود مينمايد كه ماهي گرفتن از اين منجلاب آسانتر ميشود.
به چند مورد مشكوك و دستهاي پنهان پشت آنها نظري بيفكنيم ،
ِ گسترش اعتياد در بين جوانان كشور و بررسي اينكه خاستگاه عمده مواد مخدر در منطقه در كجا بوده و چگونه بسترهاي عمده كشانده شدن جوانان كشور به اينگونه مواد گسترده ميگردد.
ِ بدور نگهداشتن گسترده مردم از حق تعيين سرنوشت خويش و دادن اين احساس به ايشان كه در مملكت خويش برده گشته و داراي حقوق مدني كاملاْ محدود و مشروط ميباشند.
ِ پائين نگاهداشتن سيستماتيك و عمدي سطح كيفيت اقتصادي مردم و بگونه اي مشغول نگاهداشتن ايشان، تا نتوانند فرصت كنكاش و بررسي عوامل و يافتن ريشه هاي آن برآيند بلكه در معضلات خود غوطه خورده و فرصت سر خاراندن نداشته باشند.
ِ نا اميد ساختن مردم از هر گونه مشاركت در ساختار ملي حكومتي ايران تا ايشان را هواي مداخله در سياست نباشد. به اين طريق تنها طرف گفتگوي بين المللي ماندن و فرصت پرداختن به زد و بندهاي فرامرزي.
اينها و ديگر موارد متعدد و خارج از شمار كوچك و بزرگ كه هر كدام به نوبه خود تنها علايق گروه محدودي را در داخل و نيز همپالكي هاي خارجي ايشان را تضمين ميكنند، ميتوانند ملتي را گيج و مبهوت ساخته و قدرت تحركش را بصورت معتنابهي محدود نمايند.
در سه دهه گذشته هيچ زمان به مانند امروز جو بين المللي و ملي براي مطرح نمودن خواستهاي مدني و بحق ملت ايران مهيا نبوده و اكنون بر ماست كه خط بطلاني بر پندارهاي باطل كج انديشان كشيده و بيداري و هوشياري خود را به معرض نمايش گذاريم.
آريوبرزن

نوشته: در ساعت: 12:51 am در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on چو در تاس لغزنده افتاده  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی