Sep 11 2003

تحقیقات در زمینه فساد مالی در رابطه با ایران

نوشته:     :::       Comments Off on تحقیقات در زمینه فساد مالی در رابطه با ایران

شرکت نفت نروژی استات اویل (Statoil)که یکی از بزرگان در زمینه اکتشاف محصولات نفتی و ساخت و ساز دکل‌های دریایی است، در دو سه سال گذشته فعالیتهای زیادی را در ایران آغاز کرده.
شرکت Statoil با شخصی بنام عباس یزدی که صاحب شرکت (Horton Investments) می‌باشد قراردادی به مبلغ 115 میلیون کرون منعقد کرده تا آقای یزدی به شرکت استات‌اویل کمک کند تا رمز و رموز تجارت را در ایران فراگیرد (بخوانید باج دهی و باج گیری).
بر اساس نوشته روزنامه Dagens Næringsliv که یک روزنامه اقتصادی نروژی است که موضوع این قرار داد را فاش ساخته، تا کنون مبلغ 39 میلیون از 115 میلیون کرون نروژی را به حساب این شرکت که در جزایر Turks & Caicos به ثبت رسیده و حسابهای بانکی‌اش در Credit Suisse First Boston میباشد واریز شده است. (وقتی میگویند که آقایان حسابهایشان همگی در سویس است بیخود نمی‌گویند که!).
استات‌اویل از سال گذشته فعالیتهای زیادی را در منطقه پارس جنوبی انجام داده است. بر اساس نوشته Dagens Næringsliv یکی از مشاورینی را که استات‌اویل برای بدست آوردن قراردادهای‌اش در ایران بکار گمارده آقای مهدی هاشمی رفسنجانی است. نگفتم داره گنداش در می‌آید. این اوباشان گویا هرچه بدزدند باز کم است!
اطلاعات تکمیلی:
بنا به گفته آقای یزدی Statoil تنها مشتری شرکت Horton Investments میباشد. ایشان همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار Dagens Næringsliv که می پرسد: “آیا شما با دولت ایران هم رابطه‌ای دارید؟” پاسخ میدهند: “کسانی را می‌شناسم”
اطلاعات بیشتر

نوشته: در ساعت: 2:51 am در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on تحقیقات در زمینه فساد مالی در رابطه با ایران  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی