Sep 10 2005

خلایق هر چه لایق

نوشته:     :::       12 پیام

بین تاریخ 14 تا 15 آگوست حجم هیت‌ها از ایران درست نصف شده، همین اتفاق هم تقریبا یک ماه قبل تر افتاد، یعنی رژیم در دو مرحله گلوگاه عبور اطلاعات را بست. با این روش چند مرحله‌ای جلو عکس‌العمل‌های شدید را هم گرفت. حالا هم هنوز سانسور بصورت صد درصد اجرا نشده و یقینا بعد از پانزده روز دیگر همه سوراخ‌های دعا را کاملا خواهند بست. حالا دست روی دست بگذارید و باز هم از این قرتی بازی های جشن چهار سالگی وبلاگستان راه بیندازید تا رژیم هم بی سروصدا همگی را سلاخی کند. به این می‌گویند روشنفکری ایرانی!!
شاید به جای جشن چهار سالگی وبلاگستان بهتر می‌بود ختم آنرا می‌گرفتیم! از اوضاع که چنین بنظر می‌رسد.
چند مرتبه در این وبلاگ پیشنهادهایی در زمینه مبارزه با فیلترینگ ارائه داده‌ام که آنهایی که در این امور صاحب نظر هستند می‌توانند تایید کنند که کارساز واقع خواهد شد و سیستم سانسور و فیلترینگ رژیم را اگر به زانو در نیاورد آنرا با چالش بزرگی روبرو خواهد کرد ولی متاسفانه ملت ایران منفعل ترین ملت دنیا هستند و هر کس فقط پیگیر منافع شخصی خودش هست و به جرات می‌توانم بگویم که شاید کمتر از یک درصد ملت ایران به فکر منافع جمع عمل می‌کنند. همین طرز فکر هم باعث شده که رژیم 26 سال با روشهای مختلف سلطه خود را روز به روز بیشتر بگستراند و پایه های خود را علیرغم لرزان بودن مستحکم کند.
باز هم همان گفته‌ها و نوشته‌های قبلی را تکرار می‌کنم شاید گوش شنوایی پیدا شد.
هر کاربر اینترنتی ایرانی خارج از کشور که دارای یک خط ADSL باشد می‌تواند بدون مخارج یا در بدترین حالت با مخارج بسیار نا چیزی مقداری از پهنای باند خود را در اختیار ایرانیان داخل کشور قرار بدهد. برای اینکه این کار ثمر بخش واقع شود باید تعداد کسانی که در چنین پروژه‌ای شرکت می‌کنند زیاد باشد تا موثر واقع شود و رژیم نتواند همه آنها را یک جا ردیابی و سانسور کند. رژیم ممکن است بتواند نام دامین ها را سانسور کند ولی آی پی‌هایی را که هر دو سه روزی یک با تغییر کنند را هیچ گاه نخواهند توانست سانسور کند. این روش همه ملاها را انگشت به کون حیران خواهد کرد.
با در نظر گرفتن نیاز یک پهنای باند کمتر از 32 کیلو بایت برای هر کاربر ایرانی داخل ایران و با در نظر گرفتن پهنای باندی که ADSL های اروپایی و آمریکایی دارند هر ایرانی خارج از ایران می‌تواند حداقل به شانزده تا بیست نفر در داخل خدمات بدهد تا سد سانسور را دور بزنند. هزار ایرانی قادر خواهند بود پهنای باند را در اختیار شانزده تا بیست هزار نفر قرار بدهند. با محاسبه اینکه هر کاربر ایران بطور متوسط سه تا چهار ساعت هم آن لاین باشد این تعداد را می‌توان تا شش برابر افزایش داد یعنی هزار ایرانی خارج از کشور می‌توانند برای پنجاه تا شست هزار ایرانی پهنای باند ارائه دهند.
اگر بخواهیم می‌توانیم سانسور رژیم را در عرض کمتر از یکی دو ماه از کار بیندازیم. البته باید اراده این کار در ما وجود داشته باشد.
آیا این اراده وجود دارد؟ راه کارش موجود است متاسفانه اراده آن را یقین ندارم که وجود داشته باشد.
این پیام را زیتون در نظرخواهی دیروز من نوشته است، بخوانید و به حال خودمان گریه کنید:
حسن آقا جان،‌دستم به دامنت. بیشتر سایت‌ها برام فیلتر شدن. بیشتر فیلتر شکن‌هام برام فیلترم. کلی فیلتر شکن امتحان کردم تا یکیشون جواب داد.
حالا مشکلم اینه که میتونم وارد وبلاگا بشم. تو نظرخواهیا هم می‌تونم بنویسم. اما نمی‌تونم تو ادیتور بلاگ اسپات و ام‌تی خودم مطلب جدید پست کنم…
چه در http://z8unak.blogspot.com
&
http://z8un.com/mt.cgi
هر دو ارور می ده:( شما می‌دونید باید چکار کنم؟
یک راهنمایی: دوستانی که با پست کردن مطلب مواجه هستند می‌توانند با مراجعه به بلاگ اسپات و یک تغییر جزئی(تصویر) به وسیله میل مطالب خود را پست کنند البته این شامل بلاگ اسپات می شود و تا آنجایی که می دانم wordpress هم همین تکنیک را دارد در مورد MT مطمئن نیستم ولی یقین دارم با چند خط Perl یا PHP این مشکل را برای MT می توان حل کرد.
پ.ن.: دوستان با عرض پوزش به علت سرنگون شدن سرور قبلی این مطلب بازسازی شده و متاسفانه پیامهای شما همراه با سرور قبلی محو شد.

نوشته: در ساعت: 10:59 am در بخش: آزادی بیان

12 پیام  |           

12 پیام به “خلایق هر چه لایق”

  1. فرهاد says:

    سلام.ممنون میشوم در مورد طرح خود بیشتر توضیح دهید. چگونه میتوان پهنای باند را در اختیار هموطنان داخل ایران قرار داد.

  2. korosh says:

    ba nazare shoma movafegham va on ro dar blogam enekas medam vale motasafane, hamon tor ke khodeton eshare kardid tedade iran parast-ha va kesani ke hazerand az jon baraye iran maye bezarand kam hast va bagheye dar khaband omidvaram ke yek rooz bedar beshavand va an rooz roze azadi iran hast.
    movafagh bashid.

  3. payam says:

    هوی مرتیکه انتر چرا کامنت ارو پاک میکنی؟

  4. SHIVA says:

    سلام خوبی بی معرفت ؟ منتظر کولاکت هستيم از تشريف فرمايی محمود گدا به آمريکا . اينجا خيلی ها خودشونو آماده پذيرايی جانانه ازش کردن 🙂 فکر ميکنم خيلی جالب باشه بدونی که همه مخالفين رژيم يه هواپيما کرايه کردن تا در اقدامی نمادين همگی با هم اتحادشونو نشون حکومت اسلامی بدن !!!!!!!!!!! بقيه ش با تو 🙂 خودت که استادی … ولی جدن فکر کن که ۲۶ سال قبل رجايی پاهاشو تو سازمان ملل نشون داد و حالا محمود گدا کونشو بايد نشون بده که ساواک چطوری ترتيبشو داده :))

  5. SHIVA says:

    بعد هم يه انتقاد از تو ! مگه تو عقل نداری که ميگيری روش هاتو علنی به ديگران ميگی ؟ خب بابا جون تو اينو مينويسی اين مادر صلواتی ها هم ميگيرن يه کاری ميکنن که اين روش ها موثر نباشه . يواشکی کارتو بکن و بعد صداشو در بيار !!!!! ببين طرف ازت روش خواسته حالا خوديه يا غير خودی ؟ بگرد دنبال پرتغال فروش !!!!

  6. شیوا جان روش ها روشهای پیچیده ای نیستند فقط برای اجرا نیاز به سیاهی لشکر داره با یک نفر و دو نفر نمی شود این کار راکرد. در این روش پراکسی ها مدام به صورت خودکار آدرس عوض می کنند بهمین خاطر هم قابل ردیابی نیستند حداقل در کوتاه مدت قابل ردیابی نیستند.

  7. puya says:

    خسن آقا جان ،کمی بیشتر در این مورد توضیح بده ،برای کسی مثل من که بیرون از کشورم این کار امکان داره اگه می دونستم چه جوری ؟ چه جوری می شه آنلاین این ایده را پیاده کرد ؟
    تندرست باشی !

  8. saeed 33 says:

    درود به حسن آقا،
    من هستم، دفعه پيش هم گفتم که هستم و ادّرسس اميل گذشتم و سؤال مطرح کردم که چگونه دور نت ميشه گشت، ولی جوابی نيامد؟؟؟
    تکنيکال به انگليسی؛
    سعيد 33
    the problem I have is that the ADSL modem keeps the IP address, It is an DHCP set IP so it can be changed if modem reboots.
    I need to work on the NAT and the port to allow the Proxy to work on the PC that is behind the NAT with 10.0.0.0/24,
    if you have any idea how to do this, let me know please.
    I am ready to help but I need to work on the NAT and need to test it with somebody out of this house.
    Use my email address and let me know when and how.
    thanks and take care.

  9. سعید جان شما در داخل منظورم بعد از روتر به طرف منزل نیازی به این تغییرات ندارید.
    من یک مودم دارم که متعلق به ISP هست این را وصل کرده ام به یک دونه Switch از این به بعد یک تعداد آی پی در اختیارم هست هنوز نتوانستم پیدا کنم محدوده این آی پی ها چند عدد است ولی به اندازه کافی هست چون من تا حالا یک چیزی حدود 8 عدد از همین یکی مودم گرفته ام و هنوز متوقف نشده.
    بعد از این Switch اونوقت هست که روترهای من وارد بازی می شن. چهارتا روتر گذاشتم بعد از Switch هر کدام در داخل هر چندتا پی سی بخوام به اینها وصل می کنم و از این به بعد یکی از آی پی ها را بعنوان سرور انتخاب می کنم و برای این منظور پورت های مورد نیاز رو به طرف سرور ریدیرکت
    (port redirection) می کنم . حالا فرقی نمی کند شما می توانید هر کدام از این پورتها را به یک پی سی وصل کنید یا اینکه تمام پورت ها را به یک پی سی. معمولا من چهار پنجتا پورت را بیشتر باز نمی کنم و آنها را هم برای ایمنی در داخل عوض می کنم تا ایمنی را بالا ببرم.
    امید وارم که پاسخ کافی بوده باشه

  10. رک‌گو says:

    دوست عزيز، شما می‌تونی در اين کار روی من ‌هم حساب کنی. پيشنهاد می‌کنم شما يک نسخه ساده قدم به قدم برای اجرای اين کار درست کنی تا کسانی مثل من که در اين‌گونه مسائل آنچنان وارد نيستند بتونن بسادگی اون را انجام بدن. خسته نباشی.

  11. رک گو جان این پروژه چیزی نیست که بشود در یک صفحه یا دو صفحه توضیح داد اگر می شد اینکار را تا کنون کرده بودم قصد من از اول این بود که اگر تعداد زیادی در این پروژه شرکت کنند یک سیستم سرو پراکسی را آماده استفاده کنم و بعد تصویری از هارد آن را بر روی نت برای داونلود قرار بدهم تا کسانی که علاقه به شرکت در این پروژه دارند بتوانند با داونلود تصویر هارد بدون دردسر تصویر را به روی هارد منتقل کنند و سرور را راه بیندازند. به این صورت می شد یک روش استفاده دو سه صفحه ای نوشت و در اختیار آنهایی که اطلاعات فنی ندارند قرار داد.

  12. saeed 33 says:

    Drood be hasan agha,
    Thanks for your comment but I am a bit confused as why you have a router behind your switch. May be our terminologies are not the same. This is the schematic of what I have at home:
    ADSL Modem—–>8 port LAN Switch—–>3 PCs
    ADSL is keeping the public or routeable IP address assigned to it by the ISP. It does the NATing (Network Address Translation) to the non-routeable 10.0.0.0 255.255.255.0 which can handle up to 254 nodes.
    I think by “port redirection” you mean NAPT .(Network Address Port Translation protocol). My Adsl modem is Speed Touch 530, perhaps different than yours hence different terminology.
    If everything above makes sense and is true and NAPT/Port Redirection is working, I need to know what sort of OS and minimum HW/SW I need to have on the PC to run this service. when and how I could test this thing.
    I am going to email you my home and work phone number so in case we need to talk about this.
    We need to get this rolling ASAP.
    Best regards.
    Saeed 33

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی