Oct 10 2005

بی عدالتی در نروژ هم رواج پیدا کرده

نوشته:     :::       11 پیام

امروز روزنامه کثیرالانتشار نروژی آمار درآمد نروژی‌ها را اعلام کرده بود. نکته‌ای که در این آمار قابل تامل است تعداد کسانی است که کمتر از صد هزار کرون درسال درآمد دارند. سال‌های اولی که اینجا آمده بودم می‌شد به خوبی دید و لمس کرد که عدالتی در این جامعه برقرار است در صورتی که در این ده پانزده سال تغییرات زیادی در این زمینه در نروژ روی داده که چندان مایه افتخار گردانندگان این مملکت نیست. واقعا با صد هزار تومان نمی‌توان در نروژ زندگی کرد. مملکتی که ثروتمند ترین کشور دنیاست تعداد آنهایی که کمتر از صدهزار تومان حقوق می‌گیرند بیش از %32 درصد است. واقعا این مبلغ حتی مخارج مسکنشان هم نمی‌شود گرچه عده‌ای از این افراد هر دو ذوج حقوق بگیر هستند ولی با این حال حتی با دو حقوق در این سطح هم نمی‌توان یک زندگی نورمال داشت. بدتر از این مشاهده درآمد یک درصد جامعه است بر اساس این آمار %1 درصد جامعه حقوقی بیشتر از یک میلیون کرون در سال دارند. در زیر درصد گروه‌های حقوقی نروژی‌ها را می‌خوانید:
آمار مربوط به سال 2004 است.
32% درصد حقوق بگیرها کمتر از صدهزار تومان حقوق می‌گیرند
42.1% بین 100000-250000 حقوق می‌گیرند
14.4% 250000-350000
6.7% 350-500 هزار کرون در سال
3.8% 500-1000 نیم ملیون تا یک میلیون
و کمتر از یک (%1) درصد هم یک میلیون و بیشتر.

نوشته: در ساعت: 2:17 am در بخش: گوناگون

11 پیام  |           

11 پیام به “بی عدالتی در نروژ هم رواج پیدا کرده”

  1. Hesam says:

    Salam. be in blog komak konid. bye
    IRAN JENSY
    http://iranjensy.blogspot.com/

  2. nana says:

    دوست گرامی حسن آقا
    بی عدالتی اقتصادی در جوامع امروز بشری چيز جديدی نيست و تمامی تلاش های انسان های شريف و آزاده تعديل اين بی عدالتی است .
    ولی از بی عدالتی مرسوم !!! جوامع سرمايه داری بدتر گپ طبقاطی وحشتناکی است که در کشوری چون ايران به وجود آمده و وعيد برخوردی بسيار خونين را به همه ما ميدهد
    در سفر دوسال پيش خود به ايران چيزهائی از اين گپ طبقاطی ديدم که باورش برايم مشگل بود !!!!!!
    به همين دليل فکر ميکنم کسانی که اين روزها زير پرچم اين رژيم کثيف آدمکش خوش خوش مستانشان است حتی فرصتی
    برای فرار از دست تهی دستان خشمگين ايرانی نخواهند داشت و جهنمی را که مشتی آخوند مادر جنده !!!! برای مردم موعظه ميکنند !!! را بسيار زودتر از آن که فکرش را ميکنند خواهند ديد و در آن زنده زنده در آتش خشم مردم به جان آمده ايران خواهند سوخت و تلافی نسبتا بدون خون ريزی بودن انقلاب بهمن!!!! را اين بار کاملا خواهند چشید!!! . نابود باد بی عدالتی و ظلم . نانا

  3. nana says:

    با عرض معذرت در پيام زير طبقاتی درست است . نانا

  4. فرزندم برای همین میگم بیا ایران . در ایران ما هیچ بی عدالتی وجود ندارد . همه آزادند همدیگر را بنمایند.

  5. کنجکاو says:

    آقا جان! آن يک در سد هم بليت شان برده. اما هنوز مانده به سرمايه داری هار (نمونه مافيايی اسلامی اش در ايران)برسيد. به هر رو در نروژ يک تور آن پايين ها پهن است که آدم ها زمين نخورند و شايد دوباره بلند شوند (گرچه اين تور هم گاهی سوراخ های گشادی دارد).
    اما در ايران از زمان خمينی جاکش (ره) که همه سوار آن هواپيمای اير فرانس شدند، سقوط آزاد ملی آغاز شد و سقوط شدگان همه گی له و لورده شده اند.
    همه گی يک پالان تن شان کردند و گمان می شد چتر نجات است و از آن بالا “الله و اکبر خمينی رهبر” گويان خود را پايين انداختند.
    همين امت خر مادر … عار نکردند، با چه بدبختی (گاه خوش بختی) خودشان را به بيرون از مرزها رساندند، تا اين جاش باز هم می توان گفت پندی گرفته اند. اما هنوز گريه هايشان خشک نشد که مازوخيزم ملی شان عود کرد و به فرمان عفو “مشروط” ( شرم ام می شود اين را می نويسم) جاکش هايی هم چون رفسنجانی و خاتمی دوباره فيل شان هوای ديدن حکومت اسلام و نوستالژی تخمی میهن اسلامی به سرشان افتاد و چادر چاق چور ها را دوباره سر کردند و يا با خط ریش ها امام فرموده، با هواپيمايی “ماهان” راهی ام القرای اسلام شدند.
    و حکومت چند سد هزار نفر را مفت – خر کرد. و داستان “کون بده، کالا بده، یه چيزی هم بالا بده” را بر سر امت در آوردند. داستان هم کوتاه است: اين بار بی رو در بايستی با پالان دوخته شده مدل اسلامی، برو رواديد برای ديدن کشور خودت!! را بگير. کون آدم کش های اسلامی را چاق تر بکن. لالمانی بگير(چه بیرون و چه درون مرزها) پول هواپيمايی ماهان هم بده، و سقوط آزاد هم شدی به تخم رفسنجانی. (نگاهی به خبر دست چپ همين وب لاگ بکن).
    تازه بدتر از اين، همين می شود که گروهی گناه اين خريت جمعی(خرد؟ جمعی) را به گردن حکومت اسلام بياندازند؛ “جان مردم برای رژیم پشیزی ارزش ندارد- پیک ایران”
    دروغ گو حُناق بگيرد. به حکومت چه، امت پارازيت دارد، گناه مافيای رفسنجانی و دارو دسته است که کسی پول مفت به حلقوم شان می ريزد.

  6. رک‌گو says:

    Welcome to the american club 😉

  7. SHIVA says:

    بازم تو خوشی زد زير دلت ؟ نفرينت کنم مسلمون بشی ؟ آخه آدم حسابی نروژ کلاسش حتا از کانادا هم بالاتره نکنه هوس کردی بری بهشت ؟ 🙂 برو همين الان وضو بگير و غسل کن و استغفار کن و بعد هم بشين هفشده رکعت نماز آيات بخون تا اون دنيا به نامت ويلا سند بخوره و يه حوری هم بندازن پشت سند خونه ت . دهنتم آب بکش !
    راستی اون غذاتو ميخوام امشب شام بعد از افطار درست کنم . وای به حالت اگه بدمزه بشه ! دونه دونه موهاتو ميکنم 🙂 شکلش که خيلی خوشمزه به نظر ميرسه حالا تا مزه ش چی در بياد . البته اميدوارم يست هام خراب نشده باشه و خمير خوب ور بياد … التماس دعا !!!!!!

  8. SHIVA says:

    راستی تا يادم نرفته واژه جديد کشف رمز يا زهرا کردم :
    از اين به بعد بجای واژه دفتر مقام معظم رهبری بنويسيم : دفتر مقام معذب رهبری !!!!!
    اتحاديه واژه شناسی آستان قدس عوضی .

  9. حسن اقا حالا فهمیدم ما از نروژ خیلی هم جلوتريم دادا. چون از عدد و رقم گفته بودی من هم شماره بهت ميدم عزيز. در ايران منابع درآمد و ثروت به چند صورت تعریف شده:
    ۱- ثروت ملی که ربطی به من و تو نداره و فقط مال از ما بهترونه و شامل فروش اون چیزهای کثیف و آشغال زیر خاکه مثل نفت و معادن و بیشتر صرف خرید اتم و اسلحه قراضه روسیه …..
    ۲- ثروت غبار روبی از صندوقهای خيريه و امام رضا و حضرت معصومه و جديدأ چاه ویل جمکران که بدلیل آنکه وقت زیادی برای شمارش و بسته بندی و فرستان به بانکا و …. میخواد اونم دست من و شمارو نمیگیره و فقط صرف پرداخت برای ارتش انتحاری در خارج میشه و گویا شما اونو تروریست میگین….
    ۳- ثروت درآمد از فروش مواد مخدر در بازارهای جهانی توسط سفارتخانه ها و قدری هم فروش داخلیه که مردم زیاد خمار نمونن که اونم دست من و تو رو نمیگیره و بحثم راجع بهش نمیکنیم چون ممکنه بهش معتاد شیم….
    ۴- ثروت فروش دختران و پسران ایرونی تو شیخ نشینا که اونم ازگلو من و شما پایین نمیره و نیاز به متخصصین متعه و برده داری جنسی و صیغه خونی داره…
    ۵- ثروت درآمد از ارتشاء و باجگیری و آدم دزدی و این جور چیزاس که اونم گروههای تعلیم دیده و ماشین و خونه امن و غیره میخاد . بازم از تن و من وتو نمیاد….
    6- ثروت درآمد از هنر جاده سازیه که مطمئنم من و شوما جاده ساز نیسیم یعنی ملکی نداریم که جاده از وسطش بگذره . حالا چه اتوبان ورود ارتش امام زمان باشه یا قتلگاه های دیگه ای که باسم جاده میسازن پس اونم فراموش کن که به من و توی یه لا قبا نمیخوره….
    7- ثروت درآمد از به به گویی و دسبوسی و …ایه مالیه که داداش من و تو اصلأ مرد میدونش نیستیم وگرنه الآن هر دومون رئیس جمهور و وزیر و رئیس این و اون شورای نظام بودیم.
    8- ثروت درآمد از احتکار و رانت خواری و قاچاق از شیر مرغ تا جون آدمیزاده که نیاز به این داره که داداشت یا وزیر باشه یا وکیل و یا رابطه خصوصی و سخنگوی امام زمان باشه که اینم با من و تو یه سر و مسند فاصله داره….
    9- میمونه مسافر کشی و حقوق بخور نمیر کارمندی و حمالی و دستفروشی و کلاه ورداری و حقه بازی و بامبول که هممون تو ایرون متخصصیم و وارد و درآمدمون از اونه . حالا حریفی داداش یا نه؟

  10. امیدِ میلانی says:

    قابلِ توجهِ نانا، با توجه به بسته‌بودنِ کامنت‌گیرش:
    http://iamadirtydog.blogspot.com/2005/09/blog-post_30.html#112898636167744688
    کامنتِ آخر
    ناناجان، رويِ مرا زمين نيندازی، منتظرِ دومي‌اش هستم.

  11. سوتي ياب says:

    ۱۰۰هزار کرون کجا ۱۰۰هزار تومان کجا!
    ۱۰۰هزار کرون کجا ۱۰۰هزار تومان کجا!
    ۱۰۰هزار کرون کجا ۱۰۰هزار تومان کجا!
    ۱۰۰هزار کرون کجا ۱۰۰هزار تومان کجا!
    ۱۰۰هزار کرون کجا ۱۰۰هزار تومان کجا!
    ۱۰۰هزار کرون کجا ۱۰۰هزار تومان کجا!
    خسن آقا قبل نوشتن ويسکی نخور يا اگه می خوری زياد نخور.

پیام:

اجباری، نمایش داده نمی‌شود

Spam protection by WP Captcha-Free

اخبار و مطالب خواندنی